Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dlaczego Dworzec Centralny wciąż przecieka?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dlaczego Dworzec Centralny wciąż przecieka?
Fot. Rynek Kolejowy
Obecny remont Dworca Centralnego wyeliminuje tylko część przecieków. Przedstawiciele PKP nie łudzą się, że będzie inaczej – żeby uporać się z cieknącą wodą należałoby odsłonić całą płytę dworca.

Raz po raz w mediach powraca temat przecieków na remontowanym Dworcu Centralnym, podnoszony także twórców amatorskich filmików dokumentujących stan prac. Przeciekająca woda, choć uciążliwa, nie zagraża jednak konstrukcji i z natury dosyć często występuje w obiektach podziemnych.

Obecnie prowadzony remont częściowo zmierza się z kwestią przeciekającej wody. – Trwają prace polegające na uszczelnianiu szczelin dylatacyjnych, co ma zmniejszyć przecieki. Prowadzone są one w miarę możliwości, gdyż z uwagi na dużą liczbę szczelin na Dworcu Centralnym, jest to proces niezwykle kosztowny i bardzo czasochłonny – informuje Paulina Jankowska z Zespołu Prasowego PKP SA.

Mimo remontu wciąż we znaki daje się przeciekająca woda. Przedstawiciele spółek kolejowych nie łudzą się, że remont całkowicie rozwiąże ten problem. – Uszczelnienie dylatacji nie wyeliminuje jednak całkowicie przeciekania wody. Wynika to z faktu, iż wiele do życzenia pozostawia stan płyty dworca, jest ona zerodowana i popękana. Tak naprawdę dopiero zburzenie starej płyty i wybudowanie nowej mogłoby całkowicie wyeliminować problem cieknącej wody – przekonuje Paulina Jankowska. – Ten dworzec położony jest także na terenie miejskim, a to co np. obecnie przecieka, płynie na nas z obszaru, na który nie mamy żadnego wpływu. Obawiam się, że to się nie zmieni i że nadal będzie ciekło. A my dodatkowo nie mamy pieniędzy, by załatać kolejne dylatacje – dodaje Jacek Prześluga, kierujący spółką Dworzec Polski. Przy czym odkrywane są wciąż nowe źródła przecieków. Natomiast odsłonięcie i naprawa całej płyty dworca wiązałyby się z koniecznością zamknięcia dla ruchu przechodzących nad nią pobliskich ulic. Pomijając kwestie finansowe, uzyskanie zgody i uzgodnienie niezbędnych, prac przy licznych prowadzonych obecnie miejskich inwestycjach i remontach, byłoby niezwykle trudne.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5