Arek Kowalczyk
Jak czytamy w komunikacie, swojej szansy przedstawiciele spółki upatrują w rosnącym popycie na gaz ziemny w Polsce. W latach 2006-2011 tempo wzrostu zapotrzebowania na ten surowiec wyniosło przeciętnie ok. 2% w skali roku. Dodatkowo, rynek jest zmonopolizowany przez jednego dostawcę – PGNiG, co daje firmie możliwość powtórzenia sukcesu sprzed trzech lat, kiedy debiutowała na podobnie zdominowanym przez 5 gigantów rynku energii elektrycznej. Według Urzędu Regulacji Energetyki, obecnie już co piąta firma, która zmieniła sprzedawcę wybiera właśnie Energię Dla Firm.
- Taki scenariusz jest jak najbardziej realny, szczególnie, że dysponujemy narzędziami, które pozwolą nam z sukcesem rywalizować o Klientów. Przełożymy najlepsze praktyki wypracowane na rynku energii elektrycznej na rynek gazu – będziemy wprowadzać atrakcyjne, innowacyjne produkty i konkurować wysokim poziomem obsługi Klienta – mówi Piotr Ostaszewski prezes spółki Energia Dla Firm. - Wskaźnik udziału gazu w rynku nośników energii w Polsce wynosi jedynie 13%, w porównaniu do 24% będących średnią dla Unii Europejskiej. To dla nas jeden z sygnałów pokazujących, jak duży potencjał posiada ten sektor – dodaje Jerzy Miszczak, dyrektor tradingu Energii Dla Firm.
Edf koncesję na obrót gazem posiada od lutego 2012r. Z konkurencją chce wygrywać gwarancją stałej ceny i innowacyjnym sposobem rozliczeń, wprowadzając stałą opłatę miesięczną z rocznym rozliczeniem. Obecnie przedsiębiorcy co miesiąc otrzymują faktury za realne zużycie co powoduje, że spora część z nich zimą płaci bardzo dużo, latem mniej. Dzięki wprowadzeniu stałego rozliczenia, co miesiąc będą płacić równą kwotę.
Oferta gazowa Energii Dla Firm będzie skierowana do podmiotów z segmentu MSP, grupy do której firma adresuje energię elektryczną. Eksperci firmy szacują, że za ponad połowę zużycia energii w Polsce odpowiada przemysł, a za blisko 10% handel i usługi. Jest to łącznie ok. 200 tys. podmiotów, do których spółka chce wyjść z konkurencyjną wobec PGNiG propozycją.