ju
Modlin – budujemy od podstaw
Trwają jeszcze prace wykończeniowe na terenie obiektu, ale lotnisko będzie gotowe na Euro 2012. Zmodernizowano budynki dla Służb Ochrony Lotniska i Służb Utrzymania Lotniska. Nowy terminal ma ponad 12 tys. mkw. powierzchni. Podzielony jest na dwie strefy: odlotów i przylotów. W porcie będzie 21 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej. Po lewej stronie terminalu umieszczona jest hala przylotów z taśmami bagażu i kontrolą celną. Terminal będzie mógł obsłużyć ok. 2 mln pasażerów rocznie.
Gotowa jest również droga startowa. Zainstalowano na niej urządzenia nawigacyjne oraz jedne z najnowocześniejszych świateł. Dodatkowo na płycie postojowej będzie 10 stanowisk dla samolotów typu A320 plus 3 stanowiska do odladzania maszyn.
Jedną z największych porażek w przygotowaniach do Euro w przypadku lotniska w Modlinie jest jednak budowa linii kolejowej do portu. Obecnie utrzymuje się, że zostanie ona otwarta najwcześniej w 2015 roku. Kibice na Euro będą musieli dojechać pociągiem do stacji w Modlinie, a następnie przesiąść się w autobus dowożący ich do portu lotniczego. „Lotniskowe” Koleje Mazowieckie na trasie Modlin-Warszawa mają kursować od 1 czerwca br.
Lotnisko w Modlinie będzie portem wspomagającym Lotnisko Chopina w Warszawie. Będzie obsługiwać głównie ruch General Aviation – czyli prywatne samoloty.