sg
Największe inwestycje zostały zrealizowane w porcie lotniczym Kijów – Boryspol. Wybudowano nowe terminale: trzy międzynarodowe (czynny „B” oraz nowe "F" i "D"), jeden krajowy ("A") i jeden - dla VIP-ów ("C"). Lotnisko Kijów – Żuliany, będące lotniskiem wspomagającym (zapasowym) zrealizowało budowę nowego terminalu w klasie biznes.
Wymogiem UEFA w czasie przeprowadzenia Euro-2012 jest zdolność przepustowa terminali lotniska "Boryspol" 4150 pasażerów w godzinach szczytu. Teraz liczba ta wynosi 1840 osób.
Przewidywana przepustowość wszystkich terminali lotniczych w 2012 roku wynosi 6050 pasażerów w godzinach szczytu, co jest wystarczające dla potrzeb Mistrzostw, a także stanowi perspektywy dla rozwoju portu lotniczego.
Największym terminalem jest już otwarty terminal "F" o powierzchni 20,7 tys. m kw. będzie on obsługiwał 50 proc. ruchu na lotnisku. Loty na terminalu „F” będą obsługiwane przed wszystkim przez Międzynarodowe Linie Lotnicze Ukrainy. Przepustowość terminala wynosi 900 osób/godzinę (na odlot) i tyle samo na przylot. W szczytowym okresie możliwość obsługi do 1500 osób/godzinę (na odlot).
Dotychczas na Boryspolu niedokończona została budowa terminala "D" o powierzchni 100 tys. m kw. Wykonawcą inwestycji jest turecka spółka Dogus Insaat.
Terminal „D”, który specjalizuje się wyłącznie w lotach międzynarodowych, po zakończeniu Euro 2012 będzie służył zwiększeniu konkurencyjności i poszerzy możliwości rynkowe dla transportu międzynarodowego. Projektowa przepustowość terminalu "D" jest 9 mln pasażerów rocznie, czyli 3000 na godzinę.
Rozbudowa terminalu "B", wybudowanego jeszcze w latach 60-tych polega na odnowieniu hali odlotów oraz zwiększeniu ilości trapów z 2 do 3.