Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdańsk: Infrastrukturalny skok po Euro 2012

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
27-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gdańsk: Infrastrukturalny skok po Euro 2012
fot. GIK
Gdańskie Inwestycje Komunalne odpowiadające za rozwój i utrzymanie sieci drogowej w mieście wykonały niemożliwą misję w związku z przygotowaniami do mistrzostw Euro 2012 – tak uważa Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzeczniczka GIK.

– Gdańszczanie na początku nie przekonani byli, ze te inwestycje będą realizowane. Teraz twierdzą, że był to plan Marshalla dla Gdańska, a dzięki organizacji mistrzostw Euro 2012 miasto zyskało o wiele więcej – przyznaje rzeczniczka. Dodaje, że dla większości regionów w Polsce szacowano, że skok infrastrukturalny to 3-5 lat, lecz w przypadku Gdańska był on znacznie dalszy.
Skorupka-Kaczmarek mówi, że spółce GIK przypadło w udziale najtrudniejsze do wykonania zadanie, którym było wybudowanie układu drogowego w Gdańsku, przez wiele lat nierozwijanego. Udało się zrealizować inwestycje drogowe i tramwajowe za około 3 mld zł.


– Realizując te wszystkie zadania podzieliliśmy je na 35 projektów inwestycyjnych realizowanych równolegle. W spółce pracuje grupa 100 osób i są to osoby, które ten cały proces inwestycyjny przygotowywały od samego początku od fazy projektowania, przez uzyskiwanie wszystkich pozwoleń – wyjaśnia rzeczniczka.


Spółka zatrudnia również inspektorów nadzoru, którzy pozwalają uniknąć zatrudniania nadzoru zewnętrznego. – Daje nam to bardzo duże możliwości nadzorowania i prawidłowego wykonania procesów inwestycyjnych – oznajmia rzeczniczka GIK. Przygotowania do Euro 2012 pozwoliły wybudować 60 km nowych dróg, na których powstało 27 obiektów inżynierskich. Jeden z nich wciąż jest w realizacji, a mowa o tunelu pod Martwą Wisłą.


Magdalena Skorupka-Kaczmarek mówi, że we wszystkich przetargach zastosowano dwa kryteria i poza ceną dołączono kryterium czasu na realizację inwestycji. Spowodowało to, że wiele firm startujących w przetargach skracało czas wykonania zadań, aby otrzymać bonusowe punkty. – Przykładem tego może być zadanie pierwsze, gdzie zakładany przez nas czas to było 15 miesięcy. Firma Wakoz zdecydowała się zrealizować to zadanie w 7,5 miesiąca i tak rzeczywiście się stało – mówi rzeczniczka.


Wakoz wykonał połączenie lotniska z węzłem Matarnia, gdzie zaczyna się obwodnica Gdańska. Cała inwestycja ma połączyć port lotniczy z morskim i została podzielona na cztery części. – Oprócz tego pierwszego zadania w tej chwili w realizacji znajdują się trzy kolejne, zadanie drugie i trzecie były oddane na zasadach przejezdności, natomiast zadanie czwarte to tunel pod Martwą Wisłą, który dopiero pod koniec 2014 roku połączy wszystkie ciągi komunikacyjne w Trójmieście. On będzie łączył port z obwodnicą Gdańska, oddaną tuż przed Euro 2012 – mówi rzeczniczka GIK.


Kolejnym dużym zadaniem drogowym w Gdańsku, które wkrótce się zakończy to budowa Trasy Sucharskiego. Do tej pory gotowy jest odcinek od węzła Ku Ujściu do ulicy Poinca, gdzie Skanska zmodernizowała ulicę Sucharskiego. – Pierwszy odcinek buduje dla nas Budimex i termin zakończenia to jest grudzień tego roku. Drugie zadanie buduje firma Skanska, a termin zakończenia prac to listopad tego roku – wyjaśnia Skorupka-Kaczmarek.


– Inwestycja, którą zakończyliśmy przed Euro 2012 i którą mogli podróżować kibice z lotniska to trasa W-Z. Ona została zakończona pięć miesięcy przed terminem. Była to specyficzna inwestycja, ponieważ pośrodku naszej inwestycji znajduje się węzeł budowany przez GDDKiA - Karczemki. Ta budowa przebiegała w sposób wzorowy – chwali rzeczniczka.


Gdańsk jest w trakcie budowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar, który tworzy wraz z Gdynią i Sopotem. Pozwoli on usprawnić ruch na najbardziej obciążonych trasach i miejskie szlaki będą o 20 procent bardziej drożne. Budowa systemu Tristar ma zakończyć się w przyszłym roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5