Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Grzyb: Będzie gaz łupkowy, zrezygnujemy z atomu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Grzyb: Będzie gaz łupkowy, zrezygnujemy z atomu
Europoseł Andrzej Grzyb / fot. Włodzimierz Włoch
- Życzyłbym Polsce i Polakom, aby gaz łupkowy był w naszym kraju. Chociażby dlatego, że może to mieć wpływa na ceny błękitnego paliwa, co pokazuje przykład USA, gdzie w wyniku łupkowego boomu ceny spadły prawie o 2/3 – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Andrzej Grzyb, poseł do parlamentu europejskiego.

Grzyb przypomina, że łupkowa rewolucja w USA powoduje pobudzenie inwestowania – Tak mogłoby się stać również w Europie. Brytyjczykom kończą się zasoby, wiedzą, że niebawem będą musieli importować, a więc mocniej interesują się gazem łupkowym, podobnie jak Niemcy, który coraz przychylniej patrzą na ten temat. Tworzy się więc nieco inny klimat niż jeszcze kilka lat temu – mówi europoseł.

- Gdyby zasoby gazu łupkowego w Polsce okazały się relatywnie wysokie i biorąc pod uwagę szybkość inwestycji w wytwarzanie energii elektrycznej z gazu, to pewnie zrezygnowalibyśmy z rozwoju energetyki jądrowej – przekonuje Andrzej Grzyb. - Nie mam wstrętu do technologii jądrowych, jednak uważam, że koszty są horrendalne i są to koszty, które eksportują polskie miejsca pracy, a my potrzebujemy polskich miejsc pracy, a nie wydawania pieniędzy na zakup technologii z zewnątrz - dodaje.

W rozmowie z z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Andrzej Grzyb odniósł się również do kwestii konsultacji społecznych dot. gazu łupkowego, jakie niedawno zostały zakończone. - Ankieta została skonstruowana w sposób, który jest zaprzeczeniem obiektywnego badania socjologicznego. Pytania są sugerujące. To zostało oprotestowane przez posłów do parlamentu europejskiego – przypomina europoseł. - Warto zwrócić uwagę, że za ankietę jest odpowiedzialna dyrekcja generalna środowiska funkcjonująca w ramach Komisji Europejskiej, a nie dg energy. To będzie też moim zdaniem miało znaczenie dla jakości tego badani – mówi i dodaje: - Nie można tego nazwać konsultacjami społecznymi, jeśli pytania mają charakter taki, a nie inny.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Intermodal i logistyka

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Rynek Infrastruktury 27 maja 2014

IS: Nowe prawo dotyczące wydobycia surowców uderzy w PGNiG

Intermodal i logistyka

Podatek węglowodorowy w Senacie. Dodatkowe obciążenia zniechęcą inwestorów?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Intermodal i logistyka

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Rynek Infrastruktury 27 maja 2014

IS: Nowe prawo dotyczące wydobycia surowców uderzy w PGNiG

Intermodal i logistyka

Podatek węglowodorowy w Senacie. Dodatkowe obciążenia zniechęcą inwestorów?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5