Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Inteligentne miasta – mit czy rzeczywistość?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Inteligentne miasta – mit czy rzeczywistość?
fot. Włodzimierz Włoch
Podczas XXII Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdrój Schneider Electric zaprosił międzynarodowych ekspertów m.in. do dyskusji w debacie „Inteligentne miasta – mit czy rzeczywistość?”. W panelu wzięli udział: Florian Lennert, dyrektor ds. inteligentnych miast, Innowacyjne Centrum Mobilności i Zmian Społecznych (Innoz) - Niemcy, Bogusław Kośmider, przewodniczący rady miasta Krakowa, Marcelo Soria – Rodriguez, dyrektor ds. inteligentnych miast, Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, Hiszpania, Nicola Bruening, dyrektor przedstawicielstwa w Niemczech, BMW AG, Niemcy oraz Leonid Mukhamedov, prezes na europę centralną i wschodnią Schneider Electric.

Miasta, które zajmują zaledwie 2 proc. powierzchni Ziemi są miejscem zamieszkania 50 proc. ludzi na świecie. Przypada na nie 80 proc. globalnej emisji CO2 oraz 75 proc. globalnego zużycia energii. Zwiększenie efektywności energetycznej staje się więc największym wyzwaniem, z którym musimy się zmierzyć. Na czym polega koncepcja Inteligentnego Miasta? W jaki sposób władze miejskie, branże IT i mobilnych e-technologii mogą połączyć siły, aby skutecznie wdrożyć rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną miast? Jak mogłyby wyglądać konkretne wdrożenia? Między innymi, właśnie z takimi pytaniami musieli zmierzyć się zaproszeni do rozmowy goście.

 

- Koncepcja promowana przez Schneider Electric zakłada, że miasta powinny być nie tylko inteligentne. Powinny stać się zielone, efektywne, przyjemne do życia, jednym słowem zrównoważone. Przyniesie to szereg korzyści, tj. usprawnienie wymiany informacji, odporność na zakłócenia, lepszą kontrolę nad systemami miejskimi, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych. Inwestycja w inteligentne rozwiązania również zwiększa konkurencyjność miasta w skali globalnej i przyciąga inwestorów – podkreślił Leonid Mukhamedov ze Schneider Electric.

 

Niezwykle ważnym elementem Inteligentnego Miasta są samochody elektryczne i infrastruktura do ich ładowania. Masowe wprowadzenie pojazdu elektrycznego jest równoznaczne ze stworzeniem prawdziwej, nowej kultury mobilności. To rewolucja porównywalna z wejściem na rynek np. telefonu komórkowego, który na zawsze zmienił sposób telekomunikacji. - Nowa koncepcja przewiduje, że samochód elektryczny będzie nie tylko pojazdem,  ale wielofunkcyjnym urządzeniem. Eksploatacja i użytkowanie takiego auta mogą być monitorowane on-line przez system, który czuwa nad stanem technicznym, stanem akumulatora, przestrzega przed niebezpieczeństwem przekroczenia zasięgu, zarządza ładowaniem akumulatora po najkorzystniejszej cenie energii itp. Kierowca może również przekazywać swoje życzenia do systemu: przygotowanie do jazdy, żądany stan naładowania akumulatora na określoną godzinę czy podgrzanie wnętrza samochodu itp. Dodatkowo system może poinformować nas o tym, że akumulator auta jest już naładowany do żądanego poziomu – wysyłając wiadomość na telefon komórkowy. Stan naładowania akumulatorów można zobaczyć także w internecie – dodał Leonid Mukhamedov.

 

Z inicjatywy Schneider Electric zorganizowano również śniadanie prasowe pod hasłem „Smart City- Smart Generation (Inteligentne Miasta – Inteligentne Pokolenie), podczas którego dziennikarze mogli obejrzeć rozwiązania i wizualizacje dla Inteligentnego Miasta. 

 

- Współczesne miasta to skomplikowany łańcuch wartości, dlatego warunkiem stworzenia zrównoważonego środowiska miejskiego jest współdziałanie między organami administracji, biznesem, przemysłem i obywatelami. Każde miasto jest inne - nasza firma oferuje indywidualnie zaadoptowane rozwiązania w tym najwyższej klasy usługi i produkty w pięciu sektorach: energii, komunikacji, gospodarki wodnej, usług publicznych, budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej – zaznaczył Jacek Łukaszewski, prezes zarządu Schneider Electric Polska.
 

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5