Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Intermodal: Po terminalach czas na tabor

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Intermodal: Po terminalach czas na tabor
fot. Maersk Line
Przedsiębiorcy z branży intermodalnej już po raz drugi mogą skorzystać z unijnego dofinansowania na rozwój swojej działalności. Centrum Unijnych Projektów Transportowych ze środków Funduszu Spójności na inwestycje związane z transportem intermodalnym w wyniku postępowania konkursowego podpisało umowy na łączną kwotę 381 mln zł dofinansowania. Na kolejną rundę konkursową zostało przeznaczone 167,7 mln zł. Nabór projektów zakończył się 15 stycznia.

Rozmowa z Sylwią Cieślak, naczelniczką Wydziału Projektowego Rozwoju Transportu Intermodalnego w CUPT, oraz Joanną Archutowską, ekspertką Zespołu ds. Analiz Unijnych Projektów Transportowych w CUPT.

 

Rynek Kolejowy: W pierwszej edycji konkursu do spółek z branży intermodalnej trafiło ponad 380 mln zł. Na co zostały wydane te środki?


Sylwia Cieślak: Wszystkie środki uzyskane w ramach konkursu zostały zainwestowane głównie w infrastrukturę terminalową oraz wyposażenie terminali. Największymi beneficjentami poprzedniej edycji konkursu są firmy PCC Intermodal SA i HHLA Intermodal Polska SA, które otrzymały dofinansowanie odpowiednio na dwa i trzy projekty. Natomiast, biorąc pod uwagę wielkość wsparcia dla pojedynczych inwestycji, największe dofinansowania – powyżej 50 mln zł – dostały trzy spółki: GCT, DCT Gdańsk SA na terminale portowe i HHLA Intermodal Polska SA – na terminal intermodalny w Kórniku/Gądkach.

 

Joanna Archutowska: Dofinansowanie dostały jedynie spółki prawa handlowego, nie było zaś żadnego beneficjenta z sektora finansów publicznych.

 

Jakie jest zapotrzebowanie w tej edycji konkursu?

 

Sylwia Cieślak: Niemalże dwukrotnie większe niż kwota przeznaczona na drugi konkurs. W efekcie oceny dokumentacji, a przede wszystkim kwalifikowalności poszczególnych elementów projektów pod względem wpisania się w ramy konkursowe, okaże się docelowo, czy kwota przewidziana na konkurs jest wystarczająca. Obecnie zespoły oceniające projekty są na etapie formułowania uwag i pytań do poszczególnych projektów.

 

Joanna Archutowska: Potrzeby rosną, bo i rynek przewozów intermodalnych się rozwija.

 

Skąd wzięły się środki na drugą edycję konkursu? Z puli środków niewykorzystanych przez PKP PLK?

 

Sylwia Cieślak: W głównej mierze decyzja o ogłoszeniu II tury konkursu w ramach działania 7.4 POIiŚ zrodziła się po utworzeniu listy rankingowej projektów wybranych do dofinansowania w I rundzie konkursu. W wyniku oceny i weryfikacji wniosków w I rundzie, jak również po wycofaniu się dwóch beneficjentów z konkursu w ramach działania 7.4 zostały niezakontraktowane środki, które zgodnie z decyzję KE mogły być zwiększone do poziomu 20% alokacji przewidzianej na całe działanie. W efekcie przeliczeń okazało się, że na II turę konkursu wydzielono ponad 167 mln zł z Funduszu Spójności.

 

Joanna Archutowska: Nie spodziewaliśmy się, że po pierwszym konkursie pozostaną oszczędności.

 

***

Cały wywiad w najnowszym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 03/2013
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5