Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jakie jest zaawansowanie prac między Poznaniem a Czempiniem?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
28-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jakie jest zaawansowanie prac między Poznaniem a Czempiniem?
Fot. PKP PLKPLK modernizuje magistralę E59
Prace pomiędzy Poznaniem a Czempiniem zakończą się jeszcze w tym roku. Inwestycja na 32 kilometrach trasy Wrocław – Poznań prowadzona jest zgodnie z obecnym harmonogramem. Po zakończeniu robót pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu podróż z Czempinia do Poznania skróci się o 30 minut.

Modernizacja linii kolejowej Wrocław – Poznań, na odcinku Poznań – Czempiń wkracza w zasadniczy etap. Na stacji Czempiń od 21 marca pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu i przejścia pod torami. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży pomiędzy Poznaniem a Czempiniem i na trasie do Wrocławia. Możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością nawet 160 km/h.

Prace między Luboniem a Puszczykowem


– Obecnie między Luboniem a Puszczykówkiem wymieniany jest tor, montowane są nowe słupy i sieć trakcyjna. Poprawi się standard obsługi podróżnych. Zmodernizowane perony wyposażone będą w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Wyremontowane zostaną także obiekty inżynieryjne, a dzięki przebudowie 9 przejazdów kolejowo – drogowych wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Prace obejmą także m.in. modernizację torów, sieci trakcyjnej i peronów na stacji Mosina oraz położenie nowego toru i zamontowanie słupów i sieci trakcyjnej między Mosiną a Puszczykówkiem – informuje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Wiadukty ułatwią podróż

Wiadukt kolejowy na ul. Czechosłowackiej zastąpi newralgiczny przejazd w poziomie szyn. Wiosną rozpoczęły się zasadnicze prace. Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez miasto, mieszkańcy zyskają bezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Z chodnika bezpośrednio na perony przystanku Poznań Dębiec, będzie można wejść zadaszonymi schodami lub wjechać windami. Zakończenie kolejowej części wiaduktu planowane jest w lipcu br.

Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewni wiadukt w Łęczycy. Powstający obiekt zastąpi istniejący przejazd kolejowo – drogowy. Podobnym ułatwieniem będzie wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej. Prace przy nim rozpoczną się w kwietniu. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.

Umowy na zakończenie robót modernizacyjnych, na linii kolejowej E59 zostały podpisane w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań – faza II.” Wartość kontynuowanych robót to około 360 mln zł. Zakończenie całości prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kto przygotuje rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew?

Intermodal i logistyka

Kto przygotuje rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew?

Jakub Madrjas 21 kwietnia 2016

Linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna będzie elektryfikowana

Intermodal i logistyka

PLK naprawi fragment linii kolejowej 29 między Tłuszczem a Ostrołęką

Intermodal i logistyka

Linia E30. Na co PLK wydała trzy i pół miliarda?

Intermodal i logistyka

Linia E30. Na co PLK wydała trzy i pół miliarda?

Agnieszka Serbeńska 11 marca 2016

Linia do Radomia czeka

Intermodal i logistyka

Linia do Radomia czeka

Jakub Madrjas 04 marca 2016

Koleje w województwie śląskim zmieniają oblicze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kto przygotuje rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew?

Intermodal i logistyka

Kto przygotuje rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew?

Jakub Madrjas 21 kwietnia 2016

Linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna będzie elektryfikowana

Intermodal i logistyka

PLK naprawi fragment linii kolejowej 29 między Tłuszczem a Ostrołęką

Intermodal i logistyka

Linia E30. Na co PLK wydała trzy i pół miliarda?

Intermodal i logistyka

Linia E30. Na co PLK wydała trzy i pół miliarda?

Agnieszka Serbeńska 11 marca 2016

Linia do Radomia czeka

Intermodal i logistyka

Linia do Radomia czeka

Jakub Madrjas 04 marca 2016

Koleje w województwie śląskim zmieniają oblicze

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5