Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jarmuziewicz: Wpływy z ViaToll są takie, jak oczekiwano

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
14-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jarmuziewicz: Wpływy z ViaToll są takie, jak oczekiwano
Fot. Rynek Infrastruktury
– Czy jeżeli dziennie dochodzi do ponad jednego miliona transakcji naliczanych przez bramownice, ale występują pojedyncze setki uchybień, które są w dużej części potem wyjaśniane przez Inspekcję Transportu Drogowego, to jest to system działający czy niedziałający? – pytał dziś członków sejmowej komisji infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz, wiceminister transportu na posiedzeniu poświęconym stanowi wdrażania elektronicznego systemu poboru opłat na drogach w Polsce.

- Podjęliśmy decyzję, że wycofujemy się z systemu winietowego. Po burzliwych debatach zadecydowaliśmy, że od 1 lipca 2011 roku rusza system elektronicznego poboru opłat. W atmosferze nacisków medialnych, bo nie często buduje się system wart 4 mld zł, 1 lipca z dwudniowym opóźnieniem za co wykonawca poniósł stosowe kary, czyli od 3 lipca ruszył system. Na początku było ok. 100 bramownic, po kilku tygodniach było ich już ponad 400, co daje do dziś możliwość obserwowania ponad 1600 km autostrad, ekspresówek i krajówek – tłumaczył sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu.

- Jeżeli z miliona transakcji pojedyncze setki budzą wątpliwości, to dobrze czy źle? Bo jeżeli przy takich statystykach jakichś innych systemów mielibyśmy podejmować jakiekolwiek oceny, że na milion pojedyncze setki nie działają, to przecież my mówimy o jakichś kulawych ułamkach promila. Oczywiście należy dołożyć starań do tego, żeby wyeliminować również ten margines i to trwa – zapewnił Tadeusz Jarmuziewicz.

- Nie mamy najmniejszych powodów do kompleksów, jeżeli chodzi o wadliwe działania podobnych systemów w innych krajach. Tam też jest tak, że na poziomie miliona transakcji tam dochodzi do setek pojedynczych uchybień. W związku z tym ja nie widzę ze statystycznego punktu widzenia powodów do jakiegoś strasznego posypywania głowy popiołem i do mówienia, że nie daliśmy rady. Tempo rzeczywiście było szaleńcze. Ale daliśmy radę – stwierdził wiceminister.

Jego zdaniem system ViaToll należy oceniać przede wszystkim pod kątem jego skuteczności w pobieraniu opłat, a pod tym względem się sprawdził. – Od 1 lipca, po dwudniowym potknięciu, system ruszył i dzisiaj drugi pryzmat, którym obserwuję skuteczność systemu, to jest konto Krajowego Funduszu Drogowego. Wpływy są takie, jak oczekiwano. Po ten system został zrobiony, żeby zbierać pieniądze za użytkowanie infrastruktury przez przewoźników – podkreślił tłumaczył sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu.

- Ja z tego powodu nie mam kompleksów i powodów do posypywania głowy popiołem. Ja wiem, że dużo głośniejsze i dużo bardziej nośne medialne jest to, że 0,01 promila nie zadziałało. Może rzeczywiście jest, o czym rozmawiać. Natomiast na temat 99,9 promila jest milczenie – dodał Tadeusz Jarmuziewicz.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5