Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jarosiński, port Gdynia: Trójmiejskie porty chcą współpracować

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
17-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jarosiński, port Gdynia: Trójmiejskie porty chcą współpracować
Janusz Jarosiński, prezes zarządu portu Gdynia; fot. Rynek Infrastruktury
– Port gdyński i DCT potrafią usiąść razem do rozmów po to, by dyskutować nad tym, co trzeba zrobić, by do polskich portów napływało więcej kontenerów – powiedział prezes Zarządu Portu w Gdyni Janusz Jarosiński na Międzynarodowym Forum Gospodarczym i zapowiedział, że jeszcze w tym miesiącu ma zaplanowane spotkanie z prezesem terminalu DCT z Gdańska Borisem Wenzlem.

– Dziś mamy taką sytuację na rynku kontenerów, jaką 11 lat temu mieliśmy na rynku przewozów. Wtedy porty spoglądały na siebie jak na konkurentów, a dziś konkurenci, w tym port w Gdyni, siadają do rozmów aby rozwijać wspólnie ten rynek – mówił prezes portu w Gdyni. – Jeśli kontenerów będzie więcej, to oba nasze terminale znakomicie na tym skorzystają – dodał.

 

Portv w Gdyni posiada dwa terminale kontenerowe BCT i GCT, zas w porcie gdańskim są do DCT i GTK. DCT jest największym terminalem w Polsce z najlepszymi warunkami dla zawijania kontenerowców. Terminal obsługuje regularny serwis azjatycki Maersk Line. Drugim znaczącym terminalem jest gdyński BCT, który obecnie, wraz z Zarządem Portu, pracuje nad poprawą swojej oferty (zwiększenie średnicy obrotnicy i pogłębienie toru podejściowego). BCT jest w trakcie zaawansowanych rozmów z armatorami Grupy G6, który tymczasowo zawiesił swoje połączenie na Bałtyk.

Jarosiński przypomniał, że kiedy Maersk Line zapowiedział kilka lat temu przeniesienie swoich zawinięć do niedawno otwartego terminalu, portowi w Gdyni wieszczono marginalizację, jednak dzis oba porty w Gdańsku i w Gdyni dobrze funkcjonują i mogą współpracować. Jak podkreślił prezes Zarządu Portu w Gdyni Gdańsk (w zasadzie DCT) ma znaczący udział w transshipmencie, ale Gdynia wciąż pozostaje liderem w przeładunkach kontenerów z rynku polskiego. Ponadto Jarosiński wskazał na inne źródła dochodów portów, które mogą zarabiać na przykład na centrach logistycznych usytuowanych na ich zapleczach.

– Różnica między Gdynią i Gdańskiem w zeszłym roku była niewielka - 616 tys. kontenerów w Gdyni i 676 tys. w Gdańsku. Wiemy, ze będzie się ona pogłębiała na niekorzyść Gdyni, ale to wcale nie znaczy, że Gdynia nie będzie powiększać obrotów w przyszłości, czy że terminale będą nierentowne. Nie ma absolutnie takiej możliwości – zapewnił Jarosiński i dodał: – Szacujemy w tym roku 3,5 proc. spadku całkowitego tonażu ładunków, co biorąc pod uwagę to, co dzieje się w obrotach europejskich czy ogólnoświatowych, uznajemy za wynik satysfakcjonujący.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5