Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kalwaria Zebrzydowska: Łącznica wciąż w sferze marzeń

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

kk

Data publikacji:
01-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Małopolska Kronika Beskidzka

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kalwaria Zebrzydowska: Łącznica wciąż w sferze marzeń
Fot. Rynek Kolejowy
Jak podaje „Małopolska Kronika Beskidzka”, jak na razie nie ma szans na odbudowę łącznicy kolejowej pomiędzy linią nr 097 Skawina – Żywiec oraz linią nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała Główna. PKP PLK tłumaczy, że trasa do Wadowic nie cieszy się zainteresowaniem podróżnych.

Zdaniem profesora Andrzeja Nowakowskiego, wykładowcy Uniwersytetu Rzeszowskiego i eksperta dziejów kolejnictwa, to właśnie odbudowa łącznicy może pomóc w skróceniu czasu podróży z Wadowic do Krakowa i tym samym odbudowie potoków pasażerskich. - Łącznicę zbudowano w 1939 roku, a intensywnie używano jej między innymi podczas kryzysu zaolziańskiego. Łącznica funkcjonowała do lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, służąc między innymi jako miejsce postoju taboru naprawczego – wyjaśnia Nowakowski.

- Kilkusetmetrowy odcinek torów w latach osiemdziesiątych rozebrano. Pozostał jedynie kolejowy nasyp. Aby zbudować nową łącznicę, nasyp musiałby być dłuższy, by pociągi mogły pokonywać trasę z większą niż niegdyś prędkością – podkreśla Nowakowski.

Co na to PKP PLK? – Jest kilka przeszkód w realizacji budowy łącznika mającego według kosztorysu z 2007 roku kosztować około dwudziestu czterech milionów złotych – mówi na łamach „Małopolskiej Kroniki Beskidzkiej” Dorota Szalacha z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

- Konwent ojców bonifratrów nie zgodził się na zajęcie około trzydziestu arów działki bezpośrednio przylegającej do torów kolejowych, a niezbędnej do poszerzenia nasypu. Jednak zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym, wpisanie łącznicy na listę linii państwowych umożliwiłoby wywłaszczenie części działek. Istotnym warunkiem inwestycji jest jednak jej zasadność i opłacalność. Tymczasem ta linia kolejowa nie cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych – przekonuje Szalacha.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5