Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kaskada Dolnej Wisły potrzebna od zaraz

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kaskada Dolnej Wisły potrzebna od zaraz
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego/ fot. Rafal Modrzewski
– To, ile dni w roku możemy pływać po Wiśle, zależy od jej uregulowania. Aby żegluga na najdłuższej z polskich rzek była możliwa, konieczna jest budowa Kaskady Dolnej Wisły i to jak najszybciej – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” dr hab. inż. Adam Bolt z Politechniki Gdańskiej.

Odpowiednie spojrzenie

– Jeśli nie patrzymy na rzekę jak na element gospodarczy, to nie wyniknie z tego nic dobrego. Aby żegluga śródlądowa była opłacalna, musi być prowadzona przez jak największą liczbę dni w roku. Oczywiście nie da się zrobić tak, aby przez wszystkie dni w roku można było pływać, ale przez odpowiednie inwestycje możemy maksymalizować ten czas – mówi Bolt.

Według wielu projekt, który jest kluczowy dla rozwoju Wiślanej Drogi Wodnej, to budowa Kaskady Dolnej Wisły. – Trzeba przeprowadzić tę inwestycję i to jak najszybciej – apeluje przedstawiciel Politechniki Gdańskiej.

Podobne głosy

Nie jest to opinia tylko jednego eksperta. – Jedynym sposobem na użeglownienie Wisły jest budowa kaskady – mówi w rozmowie z portalem „RynekInftrastruktury.pl” kapitan Czesław Błocki. – Obecnie po tej rzece da się pływać i można nawet przewozić kontenery, ale kiedy przyjdzie susza, to nie będzie już to możliwe – komentuje.

Rozwój żeglugi na Wiśle planują wspierać cztery województwa. Ma o tym świadczyć podpisane przez wojewodów: mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego oraz kujawsko-pomorskiego, w ostatnich dniach porozumienie. Dodatkowo, w kwietniu odbył się rejs z Gdańska do Warszawy barki z kontenerami, który miał promować ten rodzaj transportu. – Sama podróż przebiegła bez zarzutów. Czasami problemem był tylko wiatr z uwagi na to, że kontenery mają swoją powierzchnię – relacjonował Błocki.

Rzeka korzyści

Jakie zalety mogłyby wyniknąć z przerzucenia transportu kontenerów na Wisłę? – Pojemność jednej barki to ok. 20 kontenerów. Oznacza to, że jest ona równa dwudziestu tirom. Zalety tego transportu są oczywiste – mówił ekspert.

Dr hab. inż. Adam Bolt zaznaczał, że potrzebne są także inwestycje w terminale przeładunkowe. – To, co obecnie mamy na Wiśle to są przeładownie, a nie porty. Oczywiście z takich przeładowni także możemy korzystać, ale ich wydajność jest znikoma. Potrzebne są porty śródlądowe na Wiśle i to takie, które będą miały infrastrukturę podobną do tych, które leżą nad Bałtykiem. Poza urządzeniami niezbędnymi do przeładowywania kontenerów, wymagane jest także doprowadzenie do nich dróg oraz kolei – zaznaczał przedstawiciel Politechniki Gdańskiej.

– Kolejną sprawą jest to, że cała infrastruktura związana z rzeką musi być dostosowana do potrzeb żeglugi. Np. aby barki mogły być maksymalnie załadowane, potrzebne są odpowiednie prześwity pod mostami – podkreśla ekspert.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5