Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu
fot. FESCOZdjęcie ilustracyjne
Schavemaker Invest podpisał umowę na rozbudowę bocznicy swojego terminala kontenerowego w Kątach Wrocławskich. Wykonawcą został Track Tec. Inwestycja została dofinansowana środkami unijnymi z instrumentu CEF.

Najlepszą spośród 8 ofert złożył Track Tec Construction. Umowę zawarto 28 czerwca. Jej wartość netto wynosi 9 991 570 zł. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia była cena. Wszystkie prace potrwają rok.

Opisywany już przez nas przetarg ogłoszono w marcu bieżącego roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę nowego toru zdawczo-odbiorczego, przedłużenie i połączenie ze sobą kilka kolejnych, tak by ze ślepych stały się przelotowymi, oraz budowa drogi technologicznej, odwodnienia i innych elementów towarzyszących. Nowe rozjazdy na bocznicy będą przestawiane ręcznie, lecz zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Maksymalna prędkość ma wynosić 40 km/h.

Dzięki realizacji prac terminal zwiększy zdolność przeładunkową i zyska możliwość obsługi składów o długości do 740 m. Rozbudowa bocznicy pozwoli usprawnić zarówno manewry, jak i ruch pociągów na sąsiednim odcinku linii kolejowej 274 (w trakcie manewrów nie będzie już trzeba wyjeżdżać na tory szlakowe).

Terminal w Kątach Wrocławskich powstał w latach 2012-2014 w oparciu o istniejącą już bocznicę kolejową. Inwestycja została wówczas dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Również tym razem inwestor skorzystał ze środków Unii Europejskiej, choć już z innego programu – z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Terminal w Kątach jest przypisany do dwóch przebiegających przez Polskę kolejowych korytarzy towarowych (RFC5 Bałtyk – Adriatyk i RFC8 Bałtyk – Morze Północne).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Import z Chin rośnie w siłę. Polska bramą dla euroazjatyckiego handlu

Intermodal i logistyka

Import z Chin rośnie w siłę. Polska bramą dla euroazjatyckiego handlu

Damian Kelman 20 maja 2025

Doskonały początek roku dla portu w Kłajpedzie

Intermodal i logistyka

Nowy bezpośredni serwis oceaniczny w Porcie Gdynia

Intermodal i logistyka

Nowy bezpośredni serwis oceaniczny w Porcie Gdynia

Mikołaj Kobryński 14 kwietnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Import z Chin rośnie w siłę. Polska bramą dla euroazjatyckiego handlu

Intermodal i logistyka

Import z Chin rośnie w siłę. Polska bramą dla euroazjatyckiego handlu

Damian Kelman 20 maja 2025

Doskonały początek roku dla portu w Kłajpedzie

Intermodal i logistyka

Nowy bezpośredni serwis oceaniczny w Porcie Gdynia

Intermodal i logistyka

Nowy bezpośredni serwis oceaniczny w Porcie Gdynia

Mikołaj Kobryński 14 kwietnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5