Partner serwisu
Intermodal i logistyka

KE: 2,1 bln euro pochłonie wprowadzenie Jednolitej Przestrzeni Powietrznej

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
28-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
KE: 2,1 bln euro pochłonie wprowadzenie Jednolitej Przestrzeni Powietrznej
Żeby osiągnąć cele Jednolitej Przestrzeni Powietrznej musimy być bezwzględni – powiedział Matthiew Baldwin, dyrektor odpowiedzialny za lotnictwo cywilne w Komisji Europejskiej. - Zdajemy sobie sprawę z ogromu przedsięwzięcia.

Wprowadzenie wszystkich stref ma nastąpić w grudniu 2012 roku. Dotychczas zaczęły funkcjonować jedynie dwie strefy. Obecnie istniejący system FABEC (Functional Airspace Blocks of Europe Central) zrzesza sześć krajów: Niemcy, Belgię, Francję, Luksemburg , Holandię i Szwajcarię. Obecna strefa FABEC skupia 55 proc. europejskiego ruchu lotniczego. Pomysł rozszerzenia strefy wyewoluował w koncepcję Jednolitej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky, SES). Obecnie realizowany jest program SES II. - Naszym celem jest zwiększenie zasięgu o 50 proc. do roku 2018 – powiedział Patrick Goudou, dyrektor wykonawczy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) .

Polska jest w fazie implementacji tego prawa. Decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołany został Zespół Konsultacyjny ds. Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky - SES), który jest odpowiedzialny za wdrożenie systemu.

Program SESAR (Single European Sky ATM Research) to system zarządzania całym ruchem lotniczym na terytorium UE. Jego najważniejszym elementem jest organ UE Eurocontrol, powołany do życia w lipcu 2011 r. System będzie wprowadzany oddolnie przez państwa członkowskie. - SESAR to najbardziej ambitny program w kwestii technologii ATM. Uda się go wdrożyć jedynie prze współpracy i koordynacji wszystkich państw. Będzie to oczywiście kosztować. - powiedział Matthiew Baldwin, dyrektor odpowiedzialny za lotnictwo cywilne w Komisji Europejskiej.

 

Szacuje się, że całkowity koszt wprowadzenia Jednolitej Przestrzeni Powietrznej wyniesie 2,1 bln euro. Kosztami w równych częściach podzielić się mają państwa członkowskie, Eurocontrol i przemysł lotniczy.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejna umowa w sprawie Jednolitego Nieba

Intermodal i logistyka

Kolejna umowa w sprawie Jednolitego Nieba

Rynek Infrastruktury 09 marca 2012

MTBiGM sprawdza przygotowanie Polski do budowy FAB-u

Intermodal i logistyka

MTBiGM sprawdza przygotowanie Polski do budowy FAB-u

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2012

Kłopoty z wdrożeniem Jednolitego Europejskiego Nieba

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kolejna umowa w sprawie Jednolitego Nieba

Intermodal i logistyka

Kolejna umowa w sprawie Jednolitego Nieba

Rynek Infrastruktury 09 marca 2012

MTBiGM sprawdza przygotowanie Polski do budowy FAB-u

Intermodal i logistyka

MTBiGM sprawdza przygotowanie Polski do budowy FAB-u

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2012

Kłopoty z wdrożeniem Jednolitego Europejskiego Nieba

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5