Umowa dotycząca realizacji projektu pod nazwą "Budowa tunelu drogowego pod torami kolejowymi w ciągu ulic Wojska Polskiego - Orla w Ząbkach" została podpisana przez władze miasta w październiku 2012 r. Głównym celem przebudowy tego odcinka jest poprawa bezpieczeństwa kierowców, pieszych i pasażerów pociągów. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2014 roku.
W czasie zamknięcia torów na linii KM6, które potrwa od 14 kwietnia do 30 listopada pociągi będą kursować według zmienionego rozkładu jazdy, a czas ich przejazdu wydłuży się. Część pociągów zostanie odwołana – w dni robocze będą odwołane łącznie 34 pociągi, w tym 20 pociągów w relacji Wołomin – Warszawa Wileńska (wszystkie pociągi w tej relacji) oraz 14 pociągów w relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska, natomiast w weekendy odwołanych zostanie 5 pociągów, z czego 2 pociągi w relacji Warszawa Wileńska – Wołomin, zaś pozostałe 3 pociągi w relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz.
– Zdajemy sobie sprawę ze skali utrudnień, jakie czekają naszych podróżnych. Jako przewoźnik staraliśmy się więc zrobić wszystko, co w naszej mocy, by ograniczyć je na tyle, na ile pozwalają nasze możliwości techniczne – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu i dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Pociągi KM będą kursować w zwiększonym zestawieniu, tzn.: w 3 EN57 – 40 pociągów, w 2 EN71 – 12 pociągów, w 2 EN57 – 23 pociągi oraz poza godzinami szczytu w 1 EN57 – 5 pociągów.