Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Koniec problemu mnogości spółek na jednej stacji?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
11-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Koniec problemu mnogości spółek na jednej stacji?
Fot. PKP SA
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", trwają prace nad modelem, w którym dworzec z peronami i przejściami na każdej stacji będzie zarządzany przez jeden podmiot. Wkrótce PKP SA ogłosi też nowy plan dla dworców, w którym jest miejsce dla opłaty dworcowej.

 Ostatnie zmiany wprowadzane w grupie PKP przez Ministerstwo Transportu mają na celu wzmocnienie PKP SA jako spółki wiodącej. Jeszcze jesienią prezes tej ostatniej Jakub Karnowski ma przedstawić nie tylko plany prywatyzacyjne, ale i nowy plan dla dworców. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” PKP SA i PKP PLK pod wskazaniami ministerstwa wypracowują model współpracy, w którym cała infrastruktura pasażerska - dworzec, perony i przejścia - będzie zarządzana przez jeden podmiot.


Informację potwierdza odpowiedź na jedną z interpelacji poselskich, której udzielił wiceminister transportu Andrzej Massel. - Rozpoczęto prace zmierzające do uporządkowania oraz systematycznej zmiany dworców, między innymi w zakresie standaryzacji usług utrzymaniowych, monitoringu zdarzeń na dworcach, czy wspólnego zarządzania peronami i obiektami dworcowymi – czytamy w odpowiedzi na interpelację.


Ta informacja łączy się w jedną całość z pozostałymi informacjami, które dochodzą z Grupy PKP. Najpierw Marcin Celejewski, członek zarządu ds. handlowych PKP Intercity, poinformował: „PKP SA zorientowało się, że dla pasażera najważniejszym momentem jest przyjście na dworzec. Złe wrażenia na dworcu mogą przecież zniwelować pozytywny odbiór samej podróży. W ramach grupy PKP będziemy podchodzić do pasażera kompleksowo, w trakcie całego doświadczenia z koleją. Do tego obliguje nas ministerstwo. Wszyscy teraz skupimy się na pasażerze”. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.


Dziś natomiast pojawił się artykuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w którym czytamy, że PKP SA będzie ponownie sondować możliwość wprowadzenia opłaty dworcowej. „DGP” podaje też, że nowy plan dla dworców zostanie przedstawiony już jesienią. Jednym z punktów jest przekazywanie nierentownych dworców samorządom. PKP już w tej chwili negocjuje oddanie 40 – 60 obiektów w zamian za wyodrębnienie w nich kas i poczekalni. Strategia Jakuba Karnowskiego ma ustalić jednolite kryteria typowania dworców do remontów. PKP SA chce też zmaksymalizować wpływy z najmu powierzchni komercyjnej i reklamy outdoorowej na największych dworcach. Wpływy wypracowane na nich mają pozwolić na utrzymanie mniejszych obiektów dworcowych.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5