Rynek Infrastruktury
Im bardziej poprawiał się wygląd dworca i jego podziemi, upodabniając je do galerii handlowych, tym bardziej rósł apetyt na większe zmiany. Kolejarze rozmarzyli się, by wymienić kluczowe schody (nie)ruchome i platformy - te z peronów. - Na dziesięć potrzeba z 6 mln zł. Są tak stare i zużyte, że nikt już nie chce ich naprawiać - twierdzi prezes Prześluga. - Mamy przyrzeczenie, że budżet państwa się dołoży - powiedział "Gazecie Wyborczej".
Zapewnia, że ruszy winda towarowo-osobowa z poziomu hali głównej (przy punkcie Poczty Polskiej w ścianie widać zaślepkę), którą da się zjechać na poziom tzw. galerii środkowej - stąd schody prowadzą na perony i do hali głównej. Zwiększenie kosztów spowodowały tez konieczne poprawki - przede wszystkim odwodnienia pętli autobusowej.
Aby finansować coraz droższy lifting, który przerodził się w modernizację, PKP skomercjalizuje powierzchnie dworca - Na terenie dworca powstanie 90 lokali, prawie 80 proc. zostało już wynajętych. Ceny są zróżnicowane m.in. w zależności od lokalizacji i charakteru działalności. Na jednej z dwóch istniejących w hali głównej antresol powstanie tzw. food court, czyli przestrzeń z ofertą gastronomiczną, a na drugiej - punkty rozrywkowe - wylicza Anna Oberc z firmy DTZ, która przeprowadza komercjalizację.
PKP SA podkreśla, że lifting poprawi tylko użyteczność dworca na kilka lat. Potem chce zburzyć dworzec i postawić nowy.