wlados wlados
Filary są wykonywane metodą tradycyjną w oparciu o stalowe zbrojenie. Dwie i pół setki słupów o zróżnicowanej wysokości i profilu będzie wykonywanych metodą tradycyjną (zbrojenie, deskowanie i betonowanie). Żelbetowe słupy to pierwszy element konstrukcji pomieszczenia na poziomie -8, na którym znajdzie się m. in. hall kasowy, podziemny dworzec autobusowy i parkingi.
Równocześnie z wykonywaniem tych robót pracownicy wykonawcy wydobywają ziemię spod stropu. – Prace podstropowe odbywają się zarówno w obszarze budowy budynku dworca kolejowego, jak i w okolicy ul. Niciarnianej – informuje K. Rumowska. Wydobywanie ziemi z komór tunelu rozpoczęło się wcześniej, niż w miejscu przyszłej hali peronowej: w drugim przypadku wykonawca musiał czekać na otrzymanie oficjalnego potwierdzenia decyzji o uprawomocnieniu pozwolenia na budowę. Jednoczesne wykonywanie robót pod i nad stropem ma przyspieszyć postęp prac na budowie.
Ponadto rozpoczęły się przygotowania do wykonania zachodniej głowicy dworca, mającej stanowić punkt wyjścia dla tunelu średnicowego. Skrzyżowanie Kilińskiego – Traugutta, pod którym ma znaleźć się konstrukcja, zostało zamknięte. Trwają przygotowania do rozbiórki kolidującego z nią przejścia podziemnego.