Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Łódź nadal chce budować podziemny dworzec

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

kf

Data publikacji:
09-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Łódź nadal chce budować podziemny dworzec
Fot. KF
Środowa decyzja o zamrożeniu wszelkich prac dotyczących budowy linii kolei dużych prędkości przez Łódź nie zmieniła planów Urzędu Miasta Łodzi: podziemny dworzec Łódź Fabryczna ma zostać wybudowany.

15 października z dworca Łódź Fabryczna odjechały ostatnie pociągi pasażerskie. Zamknięcie stacji miało być początkiem jednej z największych inwestycji kolejowych w historii miasta — budowy nowego podziemnego dworca do obsługi kolei aglomeracyjnej, dalekobieżnych pociągów konwencjonalnych i, przede wszystkim, linii kolei dużych prędkości z Warszawy do Wrocławia i Poznania. — Dzięki Kolei Dużych Prędkości superszybkie pociągi skomunikują Łódź z największymi miastami Polski i Europy — czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi, który, obok PKP PLK i PKP SA, finansuje inwestycję.

 

Ogłoszona w środę decyzja o przesunięciu wszelkich prac nad budową linii KDP do 2030 roku znacznie zmienia perspektywę, w jakiej będzie funkcjonować nowy dworzec Łódź Fabryczna. Choć stacja, przynajmniej w dającej się przewidzieć przeszłości, nie będzie obsługiwać pasażerów szybkiej kolei, Łódź nadal chce kosztownej budowy podziemnej stacji. — Musimy zrobić wszystko, aby inwestycja powstała w terminie i zgodnie z projektem — powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Marcin Masłowski z Biura Informacji i Komunikacji Społecznej łódzkiego magistratu. Czołowy dworzec u końca tunelu z Łodzi Widzewa ma być gotowy do 2015 roku.

Miasto nie rezygnuje także z projektu budowy tunelu łączącego podziemną stację z linią nr 15 Bednary — Łódź Kaliska pomiędzy łódzkimi stacjami Żabieniec i Kaliska. Pozwoliłby on na kursowanie pociągów przelotowych przez Dworzec Fabryczny. W najbliższy wtorek odbędzie się kolejna tura konsultacji społecznych przebiegu tunelu przez miasto. Rozważana jest także budowa nowego przystanku w okolicach dużego kompleksu handlowego Manufaktura znajdującego się nieco na północ od ścisłego centrum miasta. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego chce, by w przyszłości z nowego połączenia przez Łódź korzystały pociągi powstającej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

 

Łódzcy urzędnicy liczą, że podziemny dworzec wkrótce będzie służył, tak jak zakładano podczas jego projektowania, pasażerom linii KDP. — Gdy rząd wznowi budowę kolei dużych prędkości, Łódź będzie na nią przygotowana — zapewnia Masłowski.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5