Nowy, zadaszony peron stacji Łódź Widzew o długości 400 metrów będzie wyższy niż obecny, co umożliwi pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Komfort poprawi także dodatkowe wyposażenie: ławki, wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie i gabloty na rozkłady jazdy.
Ruch pociągów przeniesiony na nowy peron i nowe tory. – 15 czerwca oddajemy do użytku nowy peron nr 3 wraz z dwoma torami i dwa kolejne tory obok bazy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – informuje Zbigniew Gieryń, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych. – Zamykamy stare perony – pozwali to nam na kontynuację prac nad kolejnymi, nowymi – dodaje.
Po zakończeniu modernizacji w drugiej połowie przyszłego roku stacja Łódź Widzew będzie wyposażona w 3 nowe perony nakryte rozległą wiatą oraz 10 torów, z czego 6 przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do obsługi technicznej składów. Pasażerowie na perony dostaną się przez przejście podziemne, które będzie dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych czy np. rodziców z dziećmi w wózkach.
W ramach inwestycji powstaje również lokalne centrum sterowania czyli skomputeryzowana nastawnia, która usprawni zarządzanie pociągami na liniach m.in. do Zgierza oraz do budowanej stacji Łódź Fabryczna i Łódź Chojny. Z końcem sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe oddadzą do użytku zmodernizowaną trasę Łódź Widzew – Zgierz wraz z trzema nowymi przystankami, po której pojadą pociągi obsługujące aglomerację łódzką. Maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h, a przejazd całego odcinka zajmie ok. 15 minut.
Prace realizowane na zlecenie PLK są prowadzone w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Łódź, etap II Lot B-odcinek Łódź Widzew-Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”. Całkowity koszt umowy wynosi blisko 239 mln zł. Wykonawcą prac jest Trakcja PRKiI.