ju
Za budowę systemu ILS na lubelskim lotnisku odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Inwestycja pochłonie 3,4 mln zł, a za instalację systemu odpowiedzialne jest Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Telbud z Poznania. Początkowo zapowiadano, że ILS w Świdniku będzie gotowy w 240 dni. Jego funkcjonowanie w Świdniku zwiększy poczucie bezpieczeństwa pasażerów w porcie i da samolotom możliwość lądowania nawet w trudnych warunkach pogodowych. Z ILS lubelskie lotnisko liczy również na to, iż stanie się portem zapasowym choćby dla warszawskiego Lotniska Chopina.
System nawigacyjny ILS jest potrzebny lotniskom, które mają duże natężenie ruchu pasażerskiego na poziomie 3 mln pasażerów. Pozwala na lądowanie we mgle lub kiedy pułap chmur schodzi poniżej 60 m. System dodatkowo wyposażony jest w trzy radiolatarnie określające położenie samolotu na długości ścieżki schodzenia, są to tzw. markery: zewnętrzny, środkowy i wewnętrzny. Często system ILS wyposaża się, zamiast markerów, w dodatkową radiolatarnię DME służącą do pomiaru odległości od progu pasa. Takie rozwiązanie zostało przyjęte właśnie w lubelskim porcie.