- Biorąc pod uwagę trudne warunki gospodarcze w trzecim kwartale tego roku osiągnęliśmy dobre wyniki. Dzięki naszym inicjatywom w zakresie stawek przewozowych oraz redukcji kosztów od początku 2012 roku Maersk Line ponownie przynosi zysk, a wysoka cena ropy przyczynia się do zadowalających wyników firmy Maersk Oil. Rozszerzamy sieć naszych terminali w Ameryce Łacińskiej, Rosji i innych szybko rosnących rynkach oraz oczekujemy, że strategiczne inicjatywy pomogą utrzymać nam stabilność dochodów i zwrotu z inwestycji w miarę rozwoju naszej firmy – mówi Nils S. Andersen, prezes Grupy A.P.Moller-Maersk.
W trzecim kwartale tego roku zysk Grupy wyniósł 933 mln dolarów (w III kw. 2011 roku było to 371 mln dolarów), a zwrot z zainwestowanego kapitału (ROIC) wyniósł 8,3% (w III kw. 2011 roku było to 4,9%). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 2,9 mld dolarów (w III kw. 2011 roku było to 2,1 mld dolarów), a przepływy pieniężne przeznaczone na nakłady inwestycyjne – 678 mln dolarów (w II kw. 2011 roku było to 4,8 mld dolarów). Wskaźnik kapitału własnego Grupy wyniósł 52,2% (w III kw. 2011 roku było to 51,9%), a zadłużenie oprocentowane netto – 14,8 mld dolarów (w III kw. 2011 roku było to 14,5 mld dolarów).
W trzecim kwartale wyniki były lepsze od oczekiwań, szczególnie w Maersk Line i Maersk Oil, ale negatywnie wpłynęło na nie obniżenie wartości statków (267 mln dolarów) w niektórych segmentach tankowców do przewozu ropy naftowej i produktów petrochemicznych Maersk Tankers.
W trzecim kwartale tego roku zysk Maersk Line wyniósł 498 mln dolarów (w analogicznym okresie w 2011 roku była to strata w wysokości 289 mln dolarów) przy średnim wzroście stawek o 5,7% do poziomu 3,022 dolara/FFE (kontener 40-stopowy). Odnotowano wzrost stawek na wszystkie główne przewozy. Ładowność utrzymała się na tym samym poziomie wynoszącym 2,1 mln FFE. Ładowność właściwa zmniejszyła się o 15% w przewozach z Azji do Europy (w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku). Średni koszt jednostkowy spadł o 6% (w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku) w efekcie zmniejszenia zużycia paliwa w przeliczeniu na FFE oraz optymalizacji sieci. Firma Maersk Line ogłosiła podwyżkę stawek, szczególnie dla kontenerów-chłodni, od stycznia 2013 r.