Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maersk z dużym spadkiem przychodów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maersk z dużym spadkiem przychodów
fot. Maersk
Duński potentat na rynku intermodalnym i żeglugowym przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku przychody A.P. Moller - Maersk spadły skokowo, bo aż o ponad 40%. Spółka tłumaczy zaistniałą sytuację spowolnieniem gospodarczym w Stanach Zjednoczonych i rynkach dalekowschodnich, które oprócz osłabienia dynamiki wolumenów powoduje silną presję na ceny frachtu.

O ile w drugim kwartale 2022 roku Maersk osiągnął przychody na poziomie 21,6 mld USD, o tyle w tożsamym okresie bieżącego roku wyniosły 12,9 mld USD. To oznacza spadek o nieco ponad 40%. Jeszcze bardziej obniżył się wynik EBITDA, bo do poziomu 2,9 mld USD, a to oznacza spadek o 72%. Spółka wskazuje, że na sytuację wpłynął przede wszystkim gwałtowny spadek stawek frachtowych, a także spadkiem wolumenów. W drugim kwartale na poziomie wolumenów Maersk odnotował spadek o 6%, natomiast stawki frachtowe spadły o połowę. To wszystko dzieje się w obliczu spowolnienia gospodarczego, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak również w Chinach i Hongkongu oraz na innych rynkach dalekowschodnich.

Odpowiadający za około jedną szóstą globalnych przewozów kontenerów Maersk zwraca także uwagę na ryzyko recesji w Unii Europejskiej oraz zmniejszanie zapasów. Przewoźnik spodziewa się spadku przewozów kontenerowych o 4% w najbliższym czasie, choć niedawno jego szacunki wskazywały raczej na 2,5%. Wobec faktu, że wyniki przewozowe i finansowe w sektorze logistycznym często okazują się miarodajnym barometrem koniunktury w całej gospodarce, spadek przychodów Maersk może być jednym z sygnałów alarmowych przed nadchodzącą recesją.

Wobec powyższego truizmem jest stwierdzenie, że przed duńskim potentatem stoją duże wyzwania, zwłaszcza mając na uwadze ambitne plany w zakresie dążenia do neutralności emisyjnej netto. Jak niedawno informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w kontekście dziewiczego rejsu kontenerowca napędzanego zielonym metanolem, ambicją Maersk jest osiągnięcie takowej już w 2040 roku, natomiast do roku 2030 zakłada się dwukrotne ograniczenie śladu węglowego w przeliczeniu na kontener w porównaniu z 2020 rokiem. Nie trzeba natomiast wielkiej przenikliwości, by mieć świadomość, że oznacza to gigantyczne wyzwania finansowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Intermodal i logistyka

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Powstaje Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej w Porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Ponad 300 mln EBITDA Polenergii w I półroczu 2025

Biznes i przemysł

Ponad 300 mln EBITDA Polenergii w I półroczu 2025

Polenergia 05 sierpnia 2025

Czerwiec ze spadkiem w przewozach towarowych koleją

Inżynieria i innowacje

Czerwiec ze spadkiem w przewozach towarowych koleją

Urząd Transportu Kolejowego 06 sierpnia 2025

Maersk: Dziewiczy rejs kontenerowca napędzanego zielonym metanolem

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Intermodal i logistyka

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Powstaje Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej w Porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Ponad 300 mln EBITDA Polenergii w I półroczu 2025

Biznes i przemysł

Ponad 300 mln EBITDA Polenergii w I półroczu 2025

Polenergia 05 sierpnia 2025

Czerwiec ze spadkiem w przewozach towarowych koleją

Inżynieria i innowacje

Czerwiec ze spadkiem w przewozach towarowych koleją

Urząd Transportu Kolejowego 06 sierpnia 2025

Maersk: Dziewiczy rejs kontenerowca napędzanego zielonym metanolem

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij