Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Prognozy dla Białołęki nierealne i szkodliwe?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Prognozy dla Białołęki nierealne i szkodliwe?
fot. Witold Urbanowicz
Jak wynika z zakończonych przed końcem roku analiz, przy założonych liczbach ludności można myśleć o skierowaniu II linii metra na Białołękę. Eksperci opracowujący analizę zwracają jednak uwagę, że prognoza jest zawyżona, a budowa metra w tym miejscu jedynie pogłębi niekorzystny proces rozlewania się miasta. Jaką decyzję w roku wyborczym podejmie Ratusz?

Władze i radni dzielnicy Białołęka od dawna zabiegają o odgięcie II linii metra. Ratusz wreszcie postanowił zbadać zasadność zgłaszanych propozycji, zlecając Transprojektowi Gdańskiemu wykonanie opracowania. Do dalszych analiz eksperci przyjęli – oprócz dotychczasowego – trzy nowe warianty przebiegu II linii metra. Jak wynika z dokumentu, przy założonym scenariuszu wzrostu można myśleć o odgałęzieniu metra na Zieloną Białołękę.

 

Liczby zawyżone?

 

Początkowo w analizach zakładano trzy scenariusze rozwoju demograficznego Białołęki – 95 tys., 202 tys. i 320 tys. mieszkańców. W wyniku uzgodnień z miastem Transprojekt Gdański, odpowiedzialny za przygotowanie opracowania dot. zmiany przebiegu II linii, podwyższył minimalny scenariusz w kolejnym etapie analiz. Ostatecznie potrzebę zmiany przebiegu II linii metra na jej wschodnio-północnym ostatecznie rozważano przy dwóch scenariuszach – 120 tys. i 202 tys. osób. Przy czym, jak zauważa Transprojekt Gdański, wartości te wynikają z chłonności terenu, a nie realnych prognoz demograficznych. – Przyjęcie takich scenariuszy demograficznych zniekształca i zawyża realne zapotrzebowanie na obsługę komunikacyjną – konstatują autorzy opracowania. To z kolei prowadzić może do błędnych wniosków dotyczących rozwoju komunikacji.

 

Aby na Białołęce w roku 2040 mieszkało ponad 200 tys. osób, rocznie musiałoby powstawać 60 nowych bloków (zakładając, że w jednym bloku mieszka 100 osób) – to jest przyrost 6 tys. osób rocznie. Autorzy stwierdzają, że takie wartości nie znajdują odzwierciedlenia w dotychczasowej dynamice rozwoju Białołęki.

 

Tramwaj lepszy

 

Transprojekt sugeruje, aby II linię zrealizować w zaplanowanym wariancie na Bródno z zaprojektowaniem stacji Zacisze w taki sposób, aby w przyszłości umożliwić ewentualne odgałęzienie na Białołękę, którego budowa powinna być ściśle uzależniona od rzeczywistej liczby ludności. Przy mniej dynamicznym, ale bardziej prawdopodobnym wariancie rozwoju Białołęki obsługę komunikacyjną powinny zapewniać tramwaje w ciągu ul. Św. Wincentego – Głębockiej – Trasy Olszynki Grochowskiej oraz Trasy Mostu Północnego.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5