Partner serwisu
Intermodal i logistyka

MI: Prowadzimy negocjacje z prywatnymi koncesjonariuszami ws. e-myta

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
12-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
MI: Prowadzimy negocjacje z prywatnymi koncesjonariuszami ws. e-myta
Jarosław Waszkiewicz, dyrektor departamentu dróg i autostrad w Ministerstwie Infrastruktury (fot. Rynek Infrastruktury)
- Chcemy, żeby system ViaTOLL rozwijał się. Pierwszym podstawowym etapem rozwojowym jest objęcie nim prywatnych koncesjonariuszy. Takie podmioty mamy trzy. Podjęto już z nimi rozmowy, jesteśmy na etapie definiowania naszych relacji. W momencie gdy uzyskamy optimum w działalności e-myta, będziemy chcieli rozszerzyć zakres systemu na autostrady koncesjonariuszy - poinformował Jarosław Waszkiewicz, dyrektor departamentu dróg i autostrad w Ministerstwie Infrastruktury.

Dyrektor Waszkiewicz wziął udział w spotkaniu zorganizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą, podczas którego omówiono wyniki ankiety przeprowadzonej pośród firm należących do branżowych i regionalnych izb gospodarczych zrzeszonych w KIG.

 

- System ma służyć racjonalizacji decyzji końcowych użytkowników i zmierzaniu do równowagi międzygałęziowej między drogami i kolejami. Wpływy z e-myta trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego. To jest drugie stabilne źródło jego finansowania. Fundusz funkcjonuje w długim okresie na razie jako narzędzie dłużne. Mamy nadzieję, że w dłuższym okresie będzie on działał na zasadzie przychodów. Środki przekazywane są na realizację inwestycji drogowych. Słychać postulat, aby były to również drogi krajowe, a nie tylko autostrady i drogi ekspresowe. Jest to możliwe - stwierdził dyrektor Waszkiewicz.

- Przygotowując się do nowej perspektywy unijnej, musimy zapewnić wpływy na środki własne. Temu służy też wprowadzenie e-myta. Środki te będą bezpośrednio przeznaczane na infrastrukturę drogową - podkreślił przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury.

- 46 gr za kilometr to jedna z najniższych stawek w Europie. Pozwala ona na odzyskanie ok. 35 proc. wkładu. Nadal więc infrastruktura jest dotowana. Czemu ma służyć zróżnicowanie opłat wg rodzaju pojazdów i emitowanych przez nie zanieczyszczeń? Stawka dla pojazdu dla „najbrudniejszego” jest o 100 proc. wyższa od stawki dla pojazdu „najczystszego”. Ma to na celu zwiększanie ilości nowego taboru i wspomaganie ochrony środowiska. W wyniku działania naszego systemu, nastąpił wzrost liczby nowych pojazdów na drogach. Nie widzimy tego w przypadku autobusów - zaznaczył Waszkiewicz.

- Na drogach równoległych wobec płatnych odcinków notujemy bardzo różne zachowania. I ze strony przewoźników, i ze strony zarządców. Na początku zachowania przewoźników to testowanie sprawności systemu. Jeżeli zasada jest prosta, tzn. w zamian za opłatę przewoźnik uzyskuje korzyść w postaci krótszego czasu przejazdu i mniejszego zużycie paliwa, to przewoźnicy wracają na takie odcinki dróg. Na drogach alternatywnych ryzyko opóźnień jest dużo większe. Myślę, że dopiero po kilku miesiącach będzie można ocenić, jak rozłożył się ruch pomiędzy odcinkami płatnymi, a darmowymi - podkreślił.

- Na sieci dróg wojewódzkich zarządcy również zachowują się w różny sposób. Notujemy korzystne zachowania, takie jak ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych na drogach krajowych - powiedział dyrektor Waszkiewicz.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5