Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Modernizacja E65 była błędem?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
30-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modernizacja E65 była błędem?
Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury (fot. Rynek Infrastruktury)
- Modernizacja linii E65 do prędkości 200 km/h pokazuje nam, że ingerencja w kursowanie pociągów jest tak duża, że w przyszłości nad tego typu modernizacjami trzeba się dziesięć razy zastanowić - powiedział Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej zabrał głos w dyskusji nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości, która odbyła się 30 sierpnia w siedzibie Business Center Club w Warszawie. Poparł on budowę nowych linii kolejowych, a nie proponowaną często modernizację istniejących torów. - Nie można mówić jednocześnie o modernizacji do 160 i 200 km/h. To dwie zupełnie różne rzeczy. W przypadku modernizacji do 160 km/h można pozostawić przejazdy w poziomie szyn. Modernizacja linii E65 do prędkości 200 km/h pokazuje nam, że ingerencja w kursowanie pociągów jest tak duża, że w przyszłości nad tego typu modernizacjami trzeba się dziesięć razy zastanowić - powiedział wiceminister infrastruktury. Według niego korzystniejsza może być w takim przypadku budowa nowej linii kolejowej, która nie utrudni ruchu na istniejącej sieci.

 

- Chciałem powiedzieć, że linie kolejowe w Polsce się dławią. W tej chwili problemem jest już węzeł warszawski. Łączenie ruchu dalekobieżnego, aglomeracyjnego i towarowego na dłuższą metę się nie sprawdza. Problemem jest przepustowość - powiedział Massel. - Dochodzimy tu do paradoksu, że proponowana rozbudowa istniejącej sieci kolejowej spowoduje konieczność przebudowania węzłów kolejowych, co będzie najdroższe i wywoła najwięcej konfliktów społecznych. Tymczasem linię KDP buduje się głównie w polu, co jest tańsze - wskazywał Andrzej Massel.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5