Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Modlin: Pierwsza część pasa gotowa zaraz po Nowym Roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Port Lotniczy Warszawa/Modlin

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin: Pierwsza część pasa gotowa zaraz po Nowym Roku
fot. Rynek Infrastruktury
Dziś rano na pasie startowym Lotniska Warszawa/Modlin pojawiły się ekipy naprawcze z ramienia generalnego wykonawcy ERBUD. Niezależnie od podjętych prac naprawczych prowadzone będą także wnikliwe ekspertyzy.

 Zgodnie z przekazanym Spółce 24 grudnia 2012 r. oświadczeniem, generalny wykonawca firma ERBUD zobowiązał się do przywrócenia funkcjonalności drogi startowej początku roku 2013. Następnie uruchomione zostaną procedury odbioru przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Urząd Lotnictwa Cywilnego.

 

- Obecnie skupiamy się na uruchomieniu drogi startowej, w stopniu pozwalającym na przyjmowanie samolotów kodu C, z których korzystają przewoźnicy operujący z naszego lotniska tj. Wizzair i Ryanair. Jeśli dalsze ekspertyzy potwierdzą, że konieczna jest naprawa na większą skalę to również jesteśmy przygotowani na kompleksową wymianę nawierzchni progów drogi startowej - mówi Marcin Danił zastępca prezesa Lotniska Warszawa/Modlin. - Od początku prowadzony był stały monitoring drogi startowej. Ponadto, wskutek negocjacji prowadzonych z ERBUD, zawarto porozumienie, w którym ustanowiono gwarancje bankowe zabezpieczające spółkę na wypadek takich sytuacji jak ujawnienie się wad drogi startowej.

 

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał w sobotę, 22 grudnia decyzję o zamknięciu części pasa startowego na lotnisku w Modlinie. Wszystkie rejsy linii regularnych przekierowano na Lotnisko Chopina. Przedstawiciele modlińskiego portu zapowiadają, że najwcześniejsze uruchomienie pasa możliwe będzie na początku stycznia przyszłego roku.

 

Cały pas startowy lotniska w Modlinie ma długość dwóch i pół kilometra. Przyczyną decyzji o zamknięciu jego części jest złuszczenie się nawierzchni betonowej. Specjaliści komentują, że wykruszenia pasa są ewidentnym błędem wykonawcy, a dobra nawierzchnia powinna wytrzymać o wiele niższe temperatury.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Sześciomilionowy obsłużony pasażer. Czwarty raz w historii

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Sześciomilionowy obsłużony pasażer. Czwarty raz w historii

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5