sg
- MSP sprawdziło wiarygodność inwestora stosownie do obowiązujących w tym zakresie standardów (m.in. inwestor musiał przedłożyć dokumenty świadczące o tym, iż jest w stanie sfinansować transakcję). Przedłużanie terminu podpisania umowy zdarza się w realizowanych procesach prywatyzacyjnych i związane jest przeważnie z faktem doprecyzowania przez strony zapisów umowy, które do momentu podpisania umowy sprzedaży mogą podlegać korektom - wyjaśnia Kobos.
Chętnym na zakup PŻB jest Polen Line. Nieoficjalnie mówi się o kwocie 60 mln zł, jakie armator ma zapłacić za udziały. - Ze względu na poufność procesu negocjacji nie jest możliwe do momentu ich formalnego zakończenia ujawnianie szczegółowych zapisów umowy sprzedaży dotyczących inwestycji, czy też innych zapisów zabezpieczających funkcjonowanie spółki - tłumaczy rzeczniczka i dodaje: - Ministerstwo Skarbu Państwa ocenia pakiet inwestycyjny zawarty w umowie jako mogący zapewnić rozwój spółce. W umowie znajdują się również zapisy zabezpieczające spółkę przed wygaszeniem działalności, a zobowiązania zabezpieczone są kwotami gwarancyjnymi.
Polska Żegluga Bałtycka SA Polferries eksploatuje linie żeglugowe pomiędzy Polską a Skandynawią. Obsługuje regularne połączenia promowe na liniach: Gdańsk - Nynäshamn, Świnoujście - Ystad, Świnoujście - Kopenhaga, w sezonie Świnoujście - Rønne (na Bornholmie) w oparciu o trzy promy pasażersko - samochodowe. Polska Żegluga Bałtycka SA Polferries jest ponadto właścicielem Bazy Promowej w Gdańsku, Portu Handlowego w Kołobrzegu, sieci Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski. Spółka posiada także sieć dystrybucji w Polsce, Skandynawii i Europie Środkowej.