Partner serwisu
Intermodal i logistyka

NDI: Roboty w Porcie Gdynia w kluczowym momencie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

Na budowie wnęki dokowej w Porcie Gdynia osiągnięto 85% zaawansowania prac kafarowych. Przy realizacji tej inwestycji pracuje drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.

Inwestorem projektu pod nazwą „Budowa wnęki dokowej oraz przestawienie doku pływającego wraz z robotami towarzyszącymi” jest Port Gdynia. Etap pierwszy obejmuje budowę wnęki dokowej, przebudowę odcinka Nabrzeża Południowego II, przebudowę odcinka Nabrzeża Zachodniego I, wykonanie robót ziemnych i czerpalnych we wnęce dokowej oraz na torze podejściowym do niej, a także przestawienie doku pływającego z istniejącej lokalizacji do nowo wybudowanej wnęki. Etap drugi obejmie przebudowę Pirsu nr II. Generalny wykonawca tej inwestycji, konsorcjum firm NDI i NDI Sopot, musi też uzyskać pozwolenia na użytkowanie.

Kluczowy moment budowy

Na ten moment prace są już zaawansowane. Aktualnie wykonywane są m.in. roboty kafarowe, palowe, rozbiórki, a także rozpoczęto prace żelbetowe

– Jesteśmy w kluczowym momencie realizacji tego projektu. Udało się zakończyć prace kafarowe na nabrzeżu wschodnim, niedługo zakończą się także na nabrzeżu północnym. Osiągnęliśmy około 85% zaawansowania nie tylko robót kafarowych, ale też rozbiórek. Zakończyliśmy je na części lądowej, lecz kontynuujemy rozbiórkę podwodnych elementów konstrukcji. Zrealizowane dotychczas prace umożliwiły nam wykonywanie żelbetowej nadbudowy – relacjonuje Paweł Ciomek, kierownik budowy z Grupy NDI.

Poza tym w grudniu zeszłego roku rozpoczęto roboty elektryczne, a obecnie planowane są wodociągowe oraz gazowe. W najbliższych tygodniach kontynuowane będą między innymi prace kafarowe i żelbetowe. Już wiosną generalny wykonawca przystąpi do robót czerpalnych.

Najnowocześniejszy sprzęt

Co ciekawe, inwestycja w gdyńskim porcie jest realizowana przy pomocy najnowocześniejszego sprzętu. Wśród maszyn, które robią wrażenie, jest m.in. drugi co do wielkości kafar w Europie:

– Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie właśnie takiego sprzętu ze względu na trudne warunki gruntowe, jakie tu występują. Duży kafar jest wykorzystywany do pogrążania w grunt stalowych rur o średnicy 1014 mm i długości 28 m. Sam bijak, czyli element uderzający i „wbijający” rury, waży 28 t. Kafar osiąga nieco ponad 70 t, a zestaw wraz z żurawiem gąsienicowym ponad 270 t – tłumaczy Paweł Ciomek.

Budowa wnęki dokowej to już kolejna inwestycja hydrotechniczna NDI na rzecz Portu Gdynia. Umowa opiewa na ponad 82 miliony złotych brutto. Czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Drogi i autostrady

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Elżbieta Pałys 27 lutego 2024

Lębork planuje budowę dowiązania do węzła na S6

Drogi i autostrady

Lębork planuje budowę dowiązania do węzła na S6

Przemysław Farsewicz 24 grudnia 2023

Port Szczecin. Trzy nabrzeża blisko finału

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Drogi i autostrady

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Elżbieta Pałys 27 lutego 2024

Lębork planuje budowę dowiązania do węzła na S6

Drogi i autostrady

Lębork planuje budowę dowiązania do węzła na S6

Przemysław Farsewicz 24 grudnia 2023

Port Szczecin. Trzy nabrzeża blisko finału

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5