Partner serwisu
Intermodal i logistyka

NDI: Trzy hektary placu gotowe do użytkowania w Porcie Gdynia rok przed czasem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jak informuje NDI, trzy hektary placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni już są gotowe do użytku. W tym tempie nawierzchnia placów o łącznej powierzchni 18 ha zostanie ukończona jeszcze w tym roku.

Place składowe w centrum logistycznym na zapleczu Portu Gdynia to ostatnie niezagospodarowane tereny będące w zasobach zarządu portu. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych. Wartość robót objętych umową wyniesie około 70,7 mln zł netto.

Szybki postęp prac

- Zakres naszych prac obejmuje wykonanie dwóch placów o nawierzchni betonowej o łącznej powierzchni 180 tys. m2. Obecnie stan zaawansowania robót wygląda tak, że podbudowy zostały wykonane w 100 procentach, a nawierzchnie w 50 procentach – mówi Przemysław Młynarczyk, kierownik budowy z firmy NDI, która jest generalnym wykonawcą tej inwestycji. - Pozostały nam do wykonania część prac nawierzchniowych i brukarskich oraz roboty wykończeniowe, takie jak humusowanie i ogrodzenie  - dodaje.

Satysfakcji z tak szybkiego postępu prac nie kryje inwestor, który lada moment będzie mógł wykorzystywać nową przestrzeń, a to z kolei pozwoli na dalszy rozwój Portu Gdynia

- Jesteśmy zadowoleni, że w okresie mniej więcej połowy czasu na realizację tego projektu, generalny wykonawca oddaje nam do użytkowanie pierwszą, trzyhektarową część, tym samym znacznie wybiegając poza harmonogram. Dzięki temu już wkrótce będziemy mogli zaoferować te place naszym klientom, zwiększając przychody spółki – mówi Jacek Sadaj Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA - Gdynia jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej, dlatego kładziemy bardzo duży nacisk na rozwój połączeń intermodalnych, które będą realizowane w tej części portu.

Budowane przy ul. Logistycznej place są konstrukcji betonowej. Mają grubość 45 centymetrów. - Posiadają nośność 20 ton na metr kwadratowy, dzięki czemu umożliwiaj składowanie kontenerów do wysokości sześciu warstw oraz ładunków wielkogabarytowych – mówi Małgorzata Kalaczyńska Dyrektor ds. Technicznych Morskiego Portu Gdynia SA

Prace 24 godziny na dobę

Nawierzchnia placu jest układna w jednej warstwie, z betonu zbrojonego włóknami. Dodatkowo płyty betonowe są dyblowane we wszystkich kierunkach. Choć inwestycja idzie wyjątkowo sprawnie, nie należy wcale do najłatwiejszych.

- Największym wyzwaniem, oprócz zapewnienia ciągłości dostaw materiału do produkcji 80 tyś m3 betonu w tak krótkim czasie, jest pogoda. Układnie nawierzchni betonowej wymaga bowiem zachowania wysokiego reżimu technologicznego – podkreśla Sylwia Rogall, dyrektor projektu NDI. I dodaje, że postęp robót jest tak szybki, dzięki pracy 24 godziny na dobę, ustawieniu węzła betoniarskiego na placu budowy i połączeniu różnych technologii układania nawierzchni.

Według wykonawcy, jeśli uda się utrzymać obecne tempo prac, wszystkie roboty nawierzchniowe na 18 hektarach placów składowych zostaną zakończone jeszcze w tym roku. W ramach budowy placu nr 1 wykonano także odwodnienie liniowe oraz przebudowa i budowa uzbrojenia podziemnego i nadziemnego, tj. wykonanie sieci kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym, sanitarnej, wodociągowej, a także roboty elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.

Do wykonania pozostało ustawienie ogrodzenia, budowa pomostów dla kontenerów chłodniczych oraz przepompownia wody pożarowej. Podobny zakres prac dotyczy placu nr 2. Dodatkowo będzie tam trzeba wybudować drogi dojazdowe od ul. Logistycznej.





Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Lepszy kolejowy dostęp do portowych nabrzeży w Gdyni

Intermodal i logistyka

Lepszy kolejowy dostęp do portowych nabrzeży w Gdyni

inf. pras PKP PLK 22 września 2023

Rozpoczęło się pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Drogi i autostrady

Fiat 126 - Maluch wyrusza w wyprawę z Portu Gdynia [zdjęcia] [film]

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Lepszy kolejowy dostęp do portowych nabrzeży w Gdyni

Intermodal i logistyka

Lepszy kolejowy dostęp do portowych nabrzeży w Gdyni

inf. pras PKP PLK 22 września 2023

Rozpoczęło się pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Drogi i autostrady

Fiat 126 - Maluch wyrusza w wyprawę z Portu Gdynia [zdjęcia] [film]

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij