Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Nie będzie modernizacji linii Świdnica-Wrocław

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Świdnica24.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Nie będzie modernizacji linii Świdnica-Wrocław
Fot. Rafał Jasiński
Modernizacja linii kolejowej Świdnica-Sobótka-Wrocław mogłaby kosztować od 240 nawet do 480 mln zł. Dyrektor wydziału infrastruktury w dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim mówi, że ze względu na koszty projekt ten nie będzie rekomendowany zarządowi województwa.

 Studium wykonalności modernizacji linii prezentuje trzy warianty, od całkowitej przebudowy po remonty. Po linii pociągi pasażerskie nie kursują od lat 90-tych XX wieku. Miłośnicy kolei proponowali remont linii, który według ich szacunków kosztowałby 5 mln zł. PKP PLK potrzebowały jednak naprace 50 mln zł. Później, wspólnie z zarządem województwa, kolejarze oszacowali koszt napraw na 90 mln zł. W budżecie zapisano już nawet 88 mln zł na remont torów. Teraz okazuje się, że środków tych wystarczy co najwyżej na zainstalowanie automatycznych rogatek.


- Oczywiście nie chcemy zostawić mieszkańców Świdnicy bez możliwości podróżowania koleją do Wrocławia – zapewnia Wiktor Lubieniecki. – Polskie Linie Kolejowe opracowały alternatywne rozwiązanie, do wdrożenia w ciągu roku. Chodzi mianowicie o przebudowę urządzeń sterujących na stacji w Jaworzynie Śląskiej, które pozwoliłyby kierować pociągi ze Świdnicy właśnie przez ten węzeł. Obecnie problemem jest konieczność przestawiania lokomotywy, co wydłuża czas przejazdu prawie o 20 minut i naraża podróżnych na niedogodności. Po przebudowie ten problem zniknie. Koszt szacowany jest w najtańszej wersji na milion złotych, a w najdroższej na 5 milionów. Ten pomysł będziemy rekomendować zarządowi województwa - powiedział portalowi Świdnica24.pl Wiktor Lubieniecki, dyrektor wydziału infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.


Inne wyjście to budowa 1800 metrów torów, które pozwolą ominąć pociągom stację w Jaworzynie Śląskiej. Koszt szacowany jest na 15 mln zł, ale dyrektor obawia się, że w rzeczywistości inwestycja pochłonęłaby więcej środków. 88 mln zł, które nie zostaną wydane na remont linii, ma być przeznaczone na zakup dodatkowego taboru, który trafiłby do Wałbrzycha i do Jeleniej Góry. Samorządowcy chcą też za ich część stworzyć centrum przesiadkowe w Świdnicy.


Całość artykułu

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Intermodal i logistyka

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

wlados wlados 13 marca 2014

Lublin: Ogłoszono przetarg na dokończenie wiaduktu kolejowego

Intermodal i logistyka

Kolejne przetasowania na liście projektów unijnych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij