Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne z Gdańska do Dębicy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-08-2025
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Nowe połączenie intermodalne z Gdańska do Dębicy
fot. Pol-Miedź Trans, mat. pras.
Maersk we współpracy z przewoźnikiem kolejowym Pol-Miedź Trans, wchodzącym w skład grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź, uruchomił nowe regularne połączenie intermodalne, łączące port morski w Gdańsku z Dębicą. Pociągi na tej trasie będą jeździły dwa razy w tygodniu w obu kierunkach.

W dniu 7 sierpnia Maersk, czołowy gracz na rynkach żeglugi morskiej i przewozów intermodalnych, uruchomił we współpracy z polskim przewoźnikiem kolejowym Pol-Miedź Trans, należącym w 100% do KGHM Polska Miedź, nowe regularne połączenie kolejowe pomiędzy Dębicą a portem morskim w Gdańsku. To kolejne regularne połączenie intermodalne, łączące głębokowodny terminal kontenerowy Baltic Hub z południową częścią kraju. Dotychczas Maersk zapewniał regularne pociągi do Gdańska z Kątów Wrocławskich oraz Sławkowa, łącząc tym samym Baltic Hub z Dolnym Śląskiem oraz Górnym Śląskiem i Małopolską Zachodnią. Włączenie Dębicy do krajowej sieci połączeń intermodalnych Maersk zapewni dogodny dostęp do wschodniej części Małopolski oraz województwa podkarpackiego, a także wschodniej części Słowacji.

Jak informuje Pol-Miedź Trans w poście opublikowanym na portalu społecznościowym LinkedIn, w ramach nowego połączenia na na konosamencie Maersk będzie można realizować zlecenia priorytetowe, co oznacza dla klientów gwarancję dostępności kontenerów, brak opłat triangulacyjnych oraz wydłużony czas wolny w terminalach kontenerowych. W uruchomienie nowego połączenia kolejowego obok Maersk i Pol-Miedź Trans zaangażowana jest także polska spółka Q4Rail, prowadząca działalność w zakresie organizacji kolejowego transportu kontenerowego. Można powiedzieć, że regularne pociągi kontenerowe do Baltic Hub uruchomione z inicjatywy Maersk stanowią dowód na to, że duński potentat – wbrew krążącym w przestrzeni medialnej narracjom – nie ogranicza obecności w Polsce.

Przypomnijmy, że Maersk niedawno zrezygnował z uwzględniania Polski w bezpośrednich serwisach oceanicznych. W ramach sojuszu Gemini Cooperation zawiązanego z niemieckim Hapag-Lloyd podjęto decyzję o ograniczeniu liczby hubów w Europie – funkcję tą pełnią obecnie terminale kontenerowe w wybranych portach morskich na Morzu Północnym. W zamian do Gdańska (a także do Gdyni) zaczęły zawijać duże jednostki dowozowe – znacznie większe niż klasyczne feedery, choć mniejsze niż kontenerowce oceaniczne. Cotygodniowe serwisy typu shuttle łączą obecnie Gdańsk i Gdynię z Bremerhaven, a w przypadku Gdańska także z Wilhelmshaven, gdzie znajduje się jedyny głębokowodny terminal kontenerowy w Niemczech.

Nowe połączenie kolejowe do Baltic Hub pokazuje także, że przewozy intermodalne są wciąż rozwojowym obszarem kolejowego cargo, które – ogólnie rzecz biorąc – znajduje się w kryzysie. Trzeba jednocześnie podkreślić, że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Także transport intermodalny w Polsce zmaga się z licznymi problemami, wśród których wymienić należy brak spójnej sieci terminali kontenerowych, w efekcie czego całe regiony są swoistymi białymi plamami na intermodalnej mapie Polski. Na rozwój przewozów intermodalnych w tempie dużo niższym od potencjału wpływają także problemy z przepustowością infrastruktury kolejowej oraz niskie prędkości handlowe.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Intermodal i logistyka

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Powstaje Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej w Porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Intermodal i logistyka

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Damian Kelman 28 lipca 2025

Nowe połączenie Loconi Intermodal: Gdynia – Łódź

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Intermodal i logistyka

Prace modernizacyjne w Portach Łeba i Ustka przy wsparciu KPO

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Powstaje Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej w Porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Intermodal i logistyka

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Damian Kelman 28 lipca 2025

Nowe połączenie Loconi Intermodal: Gdynia – Łódź

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij