Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Opłata dworcowa a pasażerowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
10-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Opłata dworcowa a pasażerowie
Fot. Biały111, commons.wikimedia.org, GFDL
"Przewoźnicy chcą korzystać z dworców i nie płacić za to. Nie godzimy się na taki dyktat" - mogą przeczytać pasażerowie na kartce, wyjaśniającej zamknięcie przez PKP dworca w Wysokiej Kamieńskiej. - To nadużycie i użalanie się nad sobą - uważają eksperci.

"Dworce służą pasażerom i przewoźnikom. W krajach Europy istnieje opłata dworcowa wnoszona przez przewoźników. W Polsce są oni zdecydowanym jej przeciwnikami. Chcą korzystać z dworców i nie płacić za to. Nie godzimy się na taki dyktat. Dworce zbudowano przecież z myślą o klientach, z których utrzymują się kolejowi przewoźnicy. Prosimy o zrozumienie i wybaczenie. Prosimy także o społeczny nacisk, by dworce takie jak ten znalazły wreszcie źródło pokrycia kosztów ich utrzymania. Jeśli zmienią się warunki prawno-finansowe, ponownie udostępnimy dworzec przewoźnikom. Dziś z wielką przykrością musimy go zamknąć" – przeczytać można w wywieszonym przez PKP SA komunikacie wyjaśniającym zamknięcie dworca w Wysokiej Kamieńskiej.

 

- PKP, obsługując dworce kolejowe, wykonuje służbę publiczną. Korzysta przy tym z narzędzi państwowych. Dyskusja o opłacie dworcowej powinna toczyć się w komisji sejmowej, w ministerstwie infrastruktury i UTK – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Bogusław Kowalski, członek komisji infrastruktury minionej kadencji sejmu.

 

- Wciąganie do tej dyskusji pasażerów jest pewnym nadużyciem. W Polsce nie ma jeszcze modelu szwajcarskiego, w którym o ważnych sprawach decydują wyborcy w referendum, więc nie było potrzeby umieszczania takiej informacji – stwierdził Kowalski.

 

- To pomysł ośmieszający autorów. Być może należałoby okleić podobnymi karteluszkami całą polską kolej i zamknąć ją na cztery spusty z informacją dla pasażerów, że jak się znajdzie kilkadziesiąt miliardów na tabor czy infrastrukturę, to rozważymy ponowne świadczenie usług. Podmiot państwowy jakim jest PKP SA nie może okazywać demonstracyjnie swojej bezradności i użalać się nad sobą, bo nie zyskał poparcia dla koncepcji opłaty dworcowej, a równocześnie nie chciał podjąć dyskusji nt. żadnej innej formy wsparcia dla utrzymania dworców - komentuje Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum.

 

- Przy okazji dyskusji o reformie i wydzieleniu PKP PLK SA, dobrze byłoby przesądzić także umiejscowienie dworców, bo poza ogólnymi sformułowaniami resortu infrastruktury, że dworce przekazane na stan zarządcy infrastruktury to dobra koncepcja, nie poszły w ślad za tym żadne twarde decyzje - dodał Furgalski.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5