M. Franczak
W związku z remontem dworca zaplanowano taką organizację ruchu, że pasażerowie musieliby korzystać z wąskich schodów i przechodzić na perony przed wiadukt na ul. Struga. Z racji, że ani urzędnicy, ani pasażerowie nie zgodzili się na to rozwiązanie, wymyślono, że ruch podróżnych w czasie modernizacji dworca będzie odbywał się bez zmian, czyli tak jak do tej pory. Fragment tunelu, którym wchodzi się na dworzec, będzie odgrodzony. Druga jego połowa ma być dostępna dla podróżnych. Tak samo będzie z remontem przejścia między peronem 1 i 2. Dworzec ma być częściowo dostępny dla pasażerów, ponieważ zostanie w jego rejonie przygotowany dworzec tymczasowy.
Wciąż kolejarze mają jednak problemy z uzyskaniem pozwolenia na remont. W marcu wniosek o pozwolenie odrzucił wojewoda, a konserwator zabytków miał uwagi co do prowadzenia remontu. Już wiadomo, że opóźnienia pozwolą na rozpoczęcie remontu dopiero po Euro 2012. Prace mogą zakończyć się najwcześniej w IV kwartale 2013 roku.