W efekcie transakcji OT Logistics z 92,46 proc. udziałów stała się większościowym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście. Zakup dodatkowych udziałów w PHŚ był jednym z celów inwestycyjnych wskazanych przy emisji obligacji korporacyjnych na rynku Catalyst na początku 2012 r.
Podpisana w czerwcu umowa mogła byc sfinalizowana dopiero po uzyskaniu zgody polskiego Urzędu Antymonopolowego oraz niemieckiego Ministerstwa Transportu, co w drugim przypadku nastąpiło kilka dni temu.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się zamknąć transakcję z DB Schenker. Dziękuję niemieckiej stronie za dotychczasową, bardzo udaną współpracę. Przejęcie większościowych udziałów w PHŚ było kolejnym krokiem w kierunku realizacji naszej strategii budowy dynamicznej grupy spedycyjno-logistycznej. To również dobry prognostyk przed planowanym przez nas debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – powiedział Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics.
Firma PHŚ powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń Zespołu Portowego Szczecin-Świnoujście. Spółka jest jedynym polskim portem przyjmującym statki z węglem o zanurzeniu 13,20 m, na dwóch niezależnych stanowiskach rozładunkowych, oferującym najwyższe raty przeładunkowe sięgające 22 tys. ton na dobę oraz posiadającym możliwości składowania do 1 mln ton jednorazowo.