Partner serwisu
Intermodal i logistyka

OT Logistics za 300 mln zł wybuduje w Gdańsku terminal masowy

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
16-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
OT Logistics za 300 mln zł wybuduje w Gdańsku terminal masowy
Port Gdańsk, Nabrzeże Południowe; fot. Rynek Infrastruktury
Ostatnie nabrzeże o najlepszych warunkach nawigacyjnych w gdańskim porcie ma już swojego operatora. OT Logistics wybuduje w tym miejscu nowy terminal głębokowodny. Terminal masowy Port Centralny powstanie między DCT a Terminalem Suchych Ładunków Portu Północnego.

15 maja 2013 roku zarządca terenów portowych spółka Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował propozycję komisji powołanej do rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na wieloletnią dzierżawę nieruchomości gruntowej zabudowanej, w tym części Pirsu Rudowego, z przeznaczeniem na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych, zlokalizowanej w Gdańsku, w Porcie Zewnętrznym. Tym samym, swojego operatora uzyskał ostatni fragment gdańskiego portu, posiadający bezpośredni dostęp do głębokowodnego akwenu Zatoki Gdańskiej, w którym obsługiwane będą największe statki zdolne pokonać cieśniny duńskie (czyli o zanurzeniu do 15,5 metra).

Po zatwierdzeniu tej decyzji przez radę nadzorczą ZMPG możliwe staną się negocjacje szczegółowe ze zwycięzcą przetargu. OT Logistics to firma, która swą tradycją sięga powołanej w 1946 roku spółki "Polska Żegluga na Odrze" - przekształconej w 1992 roku (zgodnie z ustawą o prywatyzacji) w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa Odratrans. Od ubiegłego roku występuje pod nazwą OT Logistics. Grupa Kapitałowa OT Logistics, świadcząc usługi żeglugi śródlądowej, spedycji morskiej oraz kolejowej - realizowanych głównie na terenie Polski i Niemiec - wypracowała w ubiegłym roku blisko pół miliarda złotych przychodów. Spółka w 2012 roku rozpoczęła także inwestycje portowe. Jest obecnie właścicielem 95% akcji Portu Handlowego Świnoujście, w którym zamierza uruchomić terminal kontenerowy. Także w Gdańsku, budując terminal przeładunku towarów masowych, chce kontynuować obsługę m.in. transportów węgla, stali, nawozów, produktów rolnych i biomasy.

Na atrakcyjnej powierzchni 23,5 hektara w gdańskim porcie, między terminalem kontenerowym DCT a Terminalem Suchych Ładunków Masowych spółki Port Północny należącego do Grupy Sea-Invest, OT Logistics, która w tym roku planuje debiut na GPW (obecnie notowana jest na rynku NewConnect) zadeklarowała wybudowanie infrastruktury lądowej i hydrotechnicznej wartej 300 milionów złotych. Ta inwestycja, uzupełniona istniejącą i realizowaną siecią drogową oraz kolejową, ostatecznie utrwali czołową pozycję Gdańska wśród portów bałtyckich. Być może też, pojawienie się w Gdańsku doświadczonego przewoźnika śródlądowego nie pozostanie bez wpływu na perspektywę przywrócenia roli ważnego szlaku transportu towarowego, jaką w minionych wiekach odgrywała dla gdańskiego portu królowa polskich rzek - Wisła.

Szacunki przewidują, że w perspektywie najbliższych 10-15 lat - dzięki realizowanym obecnie przedsięwzięciom - obroty Portu Morskiego w Gdańsku mogą ulec nawet potrojeniu w stosunku do dzisiejszych wyników.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5