Polskie terminale kontenerowe odbiegają znacząco od infrastruktury europejskiej, głownie pod względem wielkości placów składowych, magazynów i przepustowości. W Europie obsługa w terminalu jest szybsza, większa jest średnia prędkość handlowa na linii (w Polsce oscyluje na poziomie 25 km/h) oraz dużo niższa stawka za dostęp do infrastruktury dla pociągów towarowych.
Jak wskazywał UTK w swoim zeszłorocznym raporcie na termat transportu intermodalnego w Polsce większość terminali wymaga natychmiastowej rozbudowy, modernizacji i unowocześnienia, w tym w zakresie transportu kolejowego przede wszystkim poprzez rozbudowę układu torowego za- i wyładunkowego umożliwiającego obsługę składów całopociągowych o długości 600 metrów.
Infrastruktura punktowa w Polsce powoli się rozbudowuje. Największy udział w przewozach intermodalnych, a także rozbudowaną sieć infrastruktury punktowej w Polsce posiada PKP Cargo. Dwa z jej terminali mają charakter wyspecjalizowanych centrów logistycznych, działających jako odrębne spółki: centrum logistyczne Małaszewicze oraz CL Medyka-Żurawica. Oprócz dwóch centrów logistycznych na granicy wschodniej, kompleksową obsługę terminali przeładunkowych w ramach Grupy PKP Cargo realizuje spółka Cargosped, która zarządza zarówno terminalami kontenerowymi w Gądkach, Gliwicach, Kobylnicy, Mławie i Warszawa), jak i terminalem masowym na granicy z Obwodem Kaliningradzkim (Terminal Braniewo). PKP Cargo buduje duży terminal intermodalny we Franowie.
Euroterminal Sławków jest wspólną własnością Centrali Zaopatrzenia Hutniczego, PKP Cargo oraz PKP LHS. DB Schenker Rail Polska także posiada swój terminal w Sławkowie. Euroterminal jest usytuowany na styku najdalej na zachód wysuniętego odcinka linii kolejowych o szerokim rozstawie toru (1520 mm) i linii normalnotorowej (1435mm) dzięki czemu doskonale wpisuje się w rozwój transportu kontenerowego na trasie Daleki Wschód i Azja – Europa Zachodnia
PCC Intermodal posiada terminale intermodalne w Kutnie (4 tory kolejowe po 700 m każdy ), Brzegu Dolnym (2 tory kolejowe po 300 m) i Gliwicach (2 tory kolejowe 600 m), a także we Frankfurcie w Niemczech.
Polzug posiada terminal w Dąbrowie Górniczej (3 tory po 625 m), Pruszkowie (2x600 m), Wrocławiu (2x300 m), Gądkach (1x300 m), Sławkowie /Dębowa Góra/ (1x600 m).
CTL Logistics jest jedynie operatorem logistycznym, nie posiada własnych terminali intermodalnych. Spedkont operuje czterema terminalami: w Łodzi Olechowie (dwa tory o łącznej długości 1400 m), Warszawie Głównej Towarowej (dwa tory o łącznej długości 715 m), Poznaniu Garbarach (trzy tory o łącznej długości 540 m) oraz w Sosnowcu Południowym (trzy tory o łącznej długości 690 m). Schavemaker Cargo zarządza terminalem w Kątach Wrocławskich. Prokont posiada terminale w Tychach i Gdańsku.