Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maersk przejmie DB Schenker?
mat. pras. DB Schenker
Niemieckie koleje państwowe Deutsche Bahn planują sprzedaż transnarodowej korporacji logistycznej DB Schenker. Nabyciem spółki zainteresowany jest Maersk, duński potentat na rynku intermodalnym i żeglugowym, który upatruje w ewentualnej akwizycji szansy na dywersyfikację struktury przychodów. Ewentualna transakcja miałaby bardzo duże znaczenie dla europejskiego i globalnego rynku logistycznego.

DB Schenker wchodzi w skład grupy kapitałowej Deutsche Bahn od 2002 roku. Zatrudniająca ok. 72 tys. pracowników spółka osiąga przychody na poziomie 16,4 mld euro rocznie, oferując rozwiązania logistyczne w różnych obszarach rynku i w ponad 130 państwach, sytuując się w światowej czołówce branży. Pod koniec ubiegłego roku niemieckie koleje państwowe postanowiły jednak sprzedać 100% udziałów w spółce, motywując podjętą decyzję chęcią pozyskania kapitału, który miałby zostać przeznaczony na redukcję zadłużenia. Transakcja nie jest jeszcze przesądzona – w przypadku wyboru inwestora musiałaby zostać zatwierdzona przez radę nadzorczą. Jednak według informacji zainteresowanie jest duże.

Do wyścigu o DB Schenker dołączył Maersk, duński potentat na rynku żeglugi morskiej i przewozów intermodalnych. Podczas prezentacji wyników finansowych za 2023 rok zainteresowanie nabyciem niemieckiej spółki potwierdził CEO Maersk, Vincent Clerc, wskazując na konieczność dywersyfikacji przychodów. – Nie byłoby odpowiedzialne z naszej strony, gdybyśmy się temu nie przyjrzeli, a potem zobaczymy, co z tego wyniknie. Nasza strategia jest bardzo jasna. Musimy zdywersyfikować nasze strumienie przychodów i dochodów w kierunku bardziej stabilnej i mniej zmiennej części łańcucha dostaw – wskazał Vincent Clerc.

Trudno się dziwić – sytuacja na globalnym rynku żeglugowym staje się coraz mniej stabilna. To zaś w ostatnim czasie odbijało się wyraźnie na przychodach Maersk. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w sierpniu, duński gigant przykładowo w drugim kwartale 2023 roku odnotował spadek przychodów względem analogicznego okresu w roku 2022 aż o 40%. Wysoce zmienne były także w ostatnich kwartałach koszty paliwa. Wzrosły również ceny ubezpieczeń w handlu morskim, m.in. za sprawą ataków Huti na statki handlowe w cieśninie Bab al-Mandab.

Jeżeli Maersk przejmie DB Schenker, nie byłaby to pierwsza tego rodzaju transakcja na światowym rynku logistycznym. Wcześniej CMA CGM, francuski potentat na rynkach intermodalnym i żeglugowym, przejął spółkę CEVA Logistics, na co także zwrócił uwagę Vincent Clerc, wskazując na powodzenie koncentracji. Według informacji medialnych przejęciem DB Schenker zainteresowany jest również konkurent Maerska i CMA CGM, czyli MSC, międzynarodowa spółka z siedzibą w Szwajcarii. Wśród zainteresowanych akwizycją DB Schenker wymienia się również Abu Dhabi Ports, DHL, DP World, DVS, czy też UPS.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Coraz głośniej o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Coraz głośniej o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

Mikołaj Kobryński 16 stycznia 2024

Zobacz również:

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo

Intermodal i logistyka

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo

ID Logistics 04 marca 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Coraz głośniej o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Coraz głośniej o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

Mikołaj Kobryński 16 stycznia 2024

Zobacz również:

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo

Intermodal i logistyka

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo

ID Logistics 04 marca 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5