Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PiS chce walczyć o Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PiS chce walczyć o Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy
fot. Mateusz War, commons.wikimedia.org, cc3.0
Jak pisze Gazeta Wyborcza politycy PiS alarmują, że w zatwierdzonej przez ministrów transportu krajów unijnych zatwierdzili transeuropejską sieć transportową bez Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego, który połączyłby zachodniopomorskie porty z południem Europy.

- Zatwierdzono 10 korytarzy, bez Środkowoeuropejskiego a nasz wiceminister Maciej Jankowski powiedział, że jesteśmy usatysfakcjonowani - mówił w poniedziałek na konferencji prasowej Joachim Brudziński, poseł PiS. - To niepokojące zachowanie.

Jak podkreśla Brudziński, bez Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego, którego fragment miałby biec wzdłuż Odry, nie będzie rozwoju całej Polski Zachodniej. Nie będzie rozwoju zachodniopomorskich portów.

 

Brudziński zaznaczył, że PiS będzie walczyć o ten projekt: - Skierujemy poselską interepelację - powiedział Brudziński. - Będę zabiegał, by najbliższe posiedzenie zachodniopomorskiego zespołu parlamentarnego było poświęcone właśnie tej sprawie.

 

Europoseł PiS Marek Gróbarczyk zaznaczył: - Jest szansa, żeby nanieść zmiany.

 

Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy CETC-ROUTE65 zajmuje powierzchnię ok. 230 tys. km kw. (to powierzchnia dróg i obszarów leżących np. między drogą a linią kolejową wchodzącą w skład korytarza). Jego trasa przebiega ze Skanii (południowa Szwecja), poprzez Morze Bałtyckie, Europę Środkową, aż na południe Europy - do Morza Adriatyckiego. Na obszarze korytarza znajdują się ważne ośrodki gospodarcze, węzły komunikacyjne, szlaki transportowe łączące Europę z państwami Bliskiego Wschodu i Azji Centralnej - pisze Gazeta Wyborcza.

 

Osią korytarza jest międzynarodowa droga E65, która bierze początek w Malmö w Szwecji, a kończy się w Chaniá na Krecie. Na terenie Polski jest to droga nr 3 (Świnoujście- Lubawka, która stopniowo przebudowywana jest w ekspresową S3). Na obszarze korytarza znajdują się wiodące połączenia kolejowe północ - południe oraz droga wodna Odry.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5