PKP Cargo Terminale poszukuje wykonawcy systemu zarządzania pracą terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Złożono dwie oferty, których zamawiający nie ujawnia, powołując się na własny regulamin oraz… przepisy unijne.
Wykonawca będzie musiał zaprojektować, dostarczyć i wdrożyć system zarządzania dokumentami i automatyzacji transakcji wraz z urządzeniami oraz panelem klienta. PKP Cargo zastrzega sobie możliwość wyboru sprzętu sieciowego. Komunikaty w „kiosku” dla klientów będą wyświetlane po angielsku i po polsku. Częścią zamówienia będzie także szkolenie dla personelu praz gotowość do dalszych modyfikacji przez 5 lat od uruchomienia.
PKP Cargo Terminale: Nie możemy ujawnić ofert
90% punktów oferenci mogą otrzymać za cenę. Pozostałych 10% zależy od długości okresu ”wsparcia technicznego i nadzoru eksploatacyjnego”.
Otwarcie ofert nastąpiło, zgodnie z planem, 1 czerwca. Lista złożonych propozycji nie jest jednak jawna. Dlaczego? – Zgodnie z treścią § 13 ust 2 „Regulaminu udzielania zamówień finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w PKP CARGO Terminalne [
sic! – RC] sp. z o.o.” informacje z otwarcia ofert udostępniane są wykonawcom – tłumaczy główny specjalista w Pionie Inwestycji, Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem PKP Cargo Terminale Gabriel Gryciuk. Jak twierdzi, wytyczne dla beneficjentów funduszy unijnych wymagają upublicznienia zapytania ofertowego oraz informacji o wyniku postępowania, lecz „udostępnienie protokołu z postępowania może nastąpić wyłącznie na wniosek wykonawcy, który złożył ofertę”. – W chwili obecnej Zamawiający jest uprawniony wyłącznie do przekazania informacji, że otwarcie ofert nastąpiło 1 czerwca 2023 r. o godzinie 10.05 zgodnie z SWZ, a w postępowaniu zostały złożone dwie oferty, które w chwili obecnej podlegają badaniu przez Komisję przetargową – dodaje nasz rozmówca.
Terminal gotowy w przeszło połowie
Terminal multimodalny w Zduńskiej Woli Karsznicach
ma zacząć działanie w październiku bieżącego roku (choć ostatnio inwestor mówi bardziej ogólnie o „IV kwartale”). System musi być gotowy do końca września, a kolejny miesiąc zostanie przeznaczony na testy.
Wykonawcą terminala jest firma ZUE. PKP Cargo zapewnia, że prace budowlane toczą się zgodnie z harmonogramem: wykonano już ponad 60% zakresu inwestycji. – W budynku A, przeznaczonym dla kierowców, zakończyliśmy wszystkie prace. W budynku B, w hali napraw z częścią administracyjną, trwają właśnie prace wykończeniowe z białym montażem. Wiata nad strefą wjazdową została wykonana w całości, pozostały jedynie drobne prace wykończeniowe – informuje inwestor w komunikacie. Gotowe są też warstwy konstrukcyjne płyty terminala, parkingu, dróg dojazdowych i chodników oraz sieci teletechniczne, wodociągowe i kanalizacyjne z przyłączami. Trwa wylewanie betonowej płyty terminala i układanie torów, ostatnich warstw nawierzchni, montaż oświetlenia terenu, monitoringu wizyjnego i urządzeń sterowania ruchem.
Nowe centrum logistyczne, położone w pobliżu skrzyżowania linii kolejowych 14 i 131, ma obsługiwać ruch towarowy na transeuropejskich ciągach północ – południe i wschód – zachód. Możliwości przeładunkowe mają sięgnąć 220 tys. TEU rocznie, a pojemność składowa – 4500 TEU. Terminal zaprojektowano w sposób modułowy, by ułatwić ewentualną późniejszą rozbudowę. Inteligentne systemy optymalizujące operacje logistyczne (między innymi opisywany przez nas
automatyczny system bramowy) mają usprawnić działanie obiektu, podnosząc tym samym atrakcyjność transportu towarów koleją.