Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP Cargo Terminale: Przetarg na automatyczny system bramowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
12-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP Cargo Terminale: Przetarg na automatyczny system bramowy
fot. PKP CargoZdjęcie ilustracyjne
Do końca listopada można składać oferty w przetargu PKP Cargo Terminale na system automatyzacji bram samochodowych i kolejowych. Pierwszym obiektem, w którym zostanie on zastosowany, będzie powstający terminal multimodalny w Zduńskiej Woli Karsznicach. System będzie musiał zostać oddany do użytku w ciągu niecałego roku.

Inwestycja będzie realizowana w trybie „projektuj i buduj”. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch osobnych systemów: rozczytywania tablic rejestracyjnych ciężarówek i numerów pociągów (OCR) przy głównym wjeździe oraz systemu kolejkowego, regulującego wjazd i wyjazd. Zwycięzca przetargu będzie też musiał przeszkolić personel obiektu w zakresie obsługi systemu oraz zobowiązać się do wprowadzania modyfikacji, dostosowujących jego funkcjonalności do potrzeb pracy terminalu przez pięć kolejnych lat.

Rola pracowników – ograniczona do minimum

Obsługa bramowa pociągów i samochodów ma być maksymalnie zautomatyzowana. Personel pociągów i kierowcy ciężarówek mają wykonywać większość czynności przy pomocy interaktywnych „kiosków” (z komunikatami w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim). Zadania pracowników terminalu mają ograniczać się do wydawania stałych przepustek wjazdowych, kontroli transakcji, obsługi wyjątków oraz błędów oraz do manualnej obsługi bram w przypadku awarii.

Cały zakres rzeczowy ma być zrealizowany do 30 września przyszłego roku. W ciągu następnego miesiąca (czyli do chwili planowanego uruchomienia całego terminala) mają być przeprowadzone testy usługi i uruchomienie systemu. 90% punktów w postępowaniu można otrzymać za cenę. Pozostałych 10% zależy od zaoferowanej długości okresu wsparcia technicznego i nadzoru eksploatacyjnego (do wyboru: 6 lub 7 lat).

Terminal na skrzyżowaniu NJS i Węglówki

Umowę z firmą ZUE na budowę terminala przy stacji Zduńska Wola Karsznice podpisano – po długim oczekiwaniu i kilkakrotnych zwrotach akcji, związanych głównie z zabiegami o przyznanie funduszy unijnych na inwestycjęlatem bieżącego roku. Szacowana wartość to 123 mln zł brutto.

Obiekt będzie zlokalizowany na terenie po zlikwidowanej grupie torów stacji Zduńska Wola Karsznice. Terminal ma obsługiwać przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje. W pierwszym etapie budowy zajmie powierzchnię około 12 hektarów. Możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 220 tys. TEU rocznie, a pojemność składowa – 4500 TEU. Będzie to największy tego typu obiekt w centralnej części Polski. Inwestycja ma wzmocnić pozycję Grupy PKP Cargo w segmencie usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku i w połączeniach z portami polskimi i zagranicznymi.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo zamawia system zarządzania dla Karsznic. Ofert… nie ujawnia

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo zamawia system zarządzania dla Karsznic. Ofert… nie ujawnia

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5