Łukasz Malinowski
Przyszłość inwestycji w zakresie infrastruktury kolejowej na Pomorzu Zachodnim, a także utrzymanie linii kolejowych w regionie były głównymi tematami spotkania w piątek 15 lutego marszałka województwa zachodniopomorskiego z prezesem Polskich Linii Kolejowych Remigiuszem Paszkiewiczem.
Marszałek po rozmowie wyjaśnił: – Z uznaniem odnotowałem też wiadomość, że Polskie Linie Kolejowe, nie czekając na nową perspektywę unijną, podjęły się modernizacji „nadodrzanki”, i co więcej - planują ją zakończyć do roku 2015. W efekcie prędkość docelowa pociągów ma osiągnąć pułap 120 km/h. Wielokrotnie wcześniej podkreślałem, że zmodernizowanie linii nr 273, „nadodrzanki”, stanowiącej fragment ciągu C-E-59, jest bezwzględnie konieczne, gdyż ma ona kapitalne znaczenie dla usprawnienia połączeń pasażerskich z Zieloną Górą i Wrocławiem oraz dla poprawy warunków tranzytu towarowego ze Skandynawii na południe Europy.
Prezes Paszkiewicz zapewnił marszałka Geblewicza, że PKP PLK nie przewidują w województwie zachodniopomorskim likwidowania linii kolejowych. Tym samym ucięte zostały medialne spekulacje o zamknięciu połączenia Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.
– Utrzymanie niezmienionej sieci linii kolejowych to efekt wspólnych wysiłków Zarządu Województwa. Jestem zadowolony, że argumenty, które przedstawiałem, również na piśmie, znalazły zrozumienie i zarządca linii podzielił nasz punkt widzenia – podkreślił marszałek Geblewicz.