Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PLK: Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić przejezdność pociągów do portu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
05-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PLK: Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić przejezdność pociągów do portu
linia kolejowa 201; fot. Leinad, Wikimedia Commons, GNU
„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podczas modernizacji i rewitalizacji linii dokładają wszelkich starań, aby zapewnić maksymalną przejezdność dla pociągów pasażerskich i towarowych.” – piszą PKP PLK w oświadczeniu wydanym po tym, jak zarządcy portów i spółki portowe zaprotestowały przeciwko pracom na liniach kolejowych do portu, które według nich grożą paraliżem portu.

Ograniczenie ruchu pociągów dotyczy portu w Gdyni. W okresie od 3 września do 8 grudnia na odcinku Gdynia - Gdańsk - Pruszcz Gdański (linie nr 9 i 202) oraz Gdynia - Kościerzyna (linia nr 201) będą przeprowadzane prace modernizacyjne.

Zarząd portu oraz operatorzy terminali portowych i inne firmy obsługujące ruch ładunków wystosowały w tej sprawie list do ministra transportu Sławomira Nowaka z prośbą o interwencję u zarządcy torów.

„Ograniczenie przepustowości o ponad 50% w stosunku do wykorzystywanych obecnie oznacza, że mniej niż połowa ładunków transportowanych dotychczas koleją do i z Portu Gdynia będzie mogła zostać obsłużona. W praktyce oznacza to całkowity paraliż działalności terminali masowych, dla których transport kolejowy nie ma alternatywy.” – alarmowali przedstawiciele branży portowej.

Pod listem podpisały się: Zarząd Portu Morskiego Gdynia, BCT – Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, Gdynia Cointainer Terminal, MTMG – Morskiego Terminala Masowego Gdynia, BTDG - Bałtyckiego Terminala Drobnicowego Gdynia, Bałtyckiego Terminala Zbożowego, Bałtyckiej Bazy Masowej, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, Rady Interesantów Portu Gdynia, PKP Cargo Północny Zakład Spółki, CTL Północ, PCC Intermodal oraz ATC Rail.

Minister polecił PLK ponowne przeanalizowanie planu remontu. PLK wywołana do tablicy wydała oświadczenie, w którym tłumaczy się z wybranego wariantu projektu: „Na czas remontu, przewoźnicy kolejowi indywidualnie uzgadniali rozkład jazdy z zarządcą infrastruktury. Ustalenia prowadzone były na przełomie lipca i sierpnia br. Konstruktorzy, porozumieniu z przewoźnikami towarowymi, starali się tak dostosować rozkład jazdy pociągów dojeżdżających do portu, aby w jak najkrótszym czasie docierały one do celu.”

„Aby usprawnić dojazd pociągów towarowych do portu w Gdyni podczas modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdynia oraz rewitalizacji linii Kościerzyna Gdynia, ograniczono również czas zamknięć technologicznych na odcinku Tczew – Gdańsk.” – twierdzi zarządca torów.

„Ponadto w ramach współpracy z SKM, część pociągów pasażerskich skierowana została na tory SKM. Takie rozwiązane zapewni w wybrane dni dodatkowy przejazd pociągów towarowych pomiędzy Gdynią i Gdańskiem. Dla pociągów uruchamianych wg tzw. indywidualnego rozkładu jazdy PLK zawsze proponuje takie rozwiązania, które minimalizują utrudnienia. Wykonawcy, na objętych pracami liniach, zostali zobowiązani do ograniczenia zamknięć i maksymalnego zintensyfikowania prac.” – dodaje PLK.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5