Rynek Infrastruktury
– Port morski w Gdańsku musi wykorzystać swoją rentę geograficzną, a także rysujące się możliwości finansowania projektów inwestycyjnych w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 – podkreśliła w konkluzji.
Żywa dyskusja, będąca następstwem prezentacji, zaowocowała stanowiskiem, wobec którego żaden z uczestników posiedzenia KPGiM RMG nie miał wątpliwości, że port morski w Gdańsku, przeładowujący rocznie towary o wartości ponad 150 mld zł, jest liderem w obsłudze przewozów towarowych dla Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.
„W naszym wspólnym, narodowym interesie, jest dołożenie wszelkich starań, by w kolejnych dekadach Port Gdańsk utrzymał tę pozycję i optymalnie wykorzystał prognozy bałtyckiego hub-u - nie tylko dla paliw płynnych i ładunków skonteneryzowanych, ale i masowych suchych” – czytamy na stronie Portu Gdańsk.