Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-09-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG
fot. Port Hamburg
13 września do gdańskiego głębokowodnego terminala kontenerowego zawinął kontenerowiec CMA CGM Concorde, zasilany LNG, w ramach nowego serwisu oceanicznego FAL 1, łączącego Koreę Południową z Europą Północną. To jednostka o imponującej ładowności na poziomie ponad 23 tys. TEU.

Blisko 400-metrowy kontenerowiec oceaniczny CMA CGM Concorde został zbudowany w 2021 roku. Szerokość jednostki wynosi ponad 61 metrów, wysokość boczna 33,5 metra, zaś nośność – 221 322 tony. Maksymalne zanurzenie statku wynosi natomiast 16 metrów. CMA CGM Concorde może jednorazowo przewieźć kontenery na poziomie 23,1 tys. TEU, czyli ekwiwalentów kontenera 20-stopowego. To jeden z największych kontenerowców oceanicznych na świecie, przy czym należy tu zastrzec, że rzeczona jednostka jest przedstawicielem większej serii, liczącej łącznie dziewięć egzemplarzy (wszystkie z nich wchodzą w skład floty CMA CGM).



To druga jednostka, która zawinęła do Baltic Hub w ramach nowego serwisu oceanicznego FAL 1, uruchomionego przez CMA CGM w celu zaspokojenia rosnących potrzeb rynku w kontekście przewozu ładunków z Korei Południowej do Europy Północnej. – Część jednostek armatora CMA CGM obsługujących serwis FAL1 będzie wyposażona w nowoczesny napęd LNG. Wpisuje się to w aktualną politykę środowiskową UE – informował w sierpniu Tomasz Braun, pełnomocnik zarządu ds. relacji międzynarodowych w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk. Tak też się stało. Warto dodać, że oprócz korzyści środowiskowych napędy oparte na LNG są efektywne energetycznie.

14 sierpnia do Gdańska w ramach FAL 1 zawinął CMA CGM Zheng He, kontenerowiec o porównywalnej ładowności, choć z napędem konwencjonalnym. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w poprzednich miesiącach, w ramach FAL 1 już od października przewiduje się cotygodniowe zawinięcia jednostek CMA CGM do Baltic Hub. W ramach nowego serwisu oceanicznego kursować będzie aż 13 jednostek o ładowności w od 18 do 23 tys. TEU. CMA CGM to czołowy gracz na rynku przewozów intermodalnych i morskich. Spółka w 2021 roku dysponowała 566 statkami. Operuje na 257 trasach żeglugowych pomiędzy 420 portami w 160 krajach.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?

Intermodal i logistyka

CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?

Mikołaj Kobryński 03 października 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?

Intermodal i logistyka

CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?

Mikołaj Kobryński 03 października 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5