Łukasz Malinowski
Jest to już ósma w tym roku tak duża jednostka, która przybiła do nabrzeża Holenderskiego. Masowiec "Capri" o nośności 172,5 tysiąca DWT, to statek o długości 289 metrów, szerokości 45 metrów, o maksymalnym zanurzeniu prawie 18 metrów. Przywożąc do gdyńskiej "masówki" 77659 ton węgla, pobił dotychczasowy rekord m/v "Linda Fortune", który w marcu przywiózł ponad 75 tys. ton australijskiego węgla. Czy węgiel będzie wiodącą specjalizacją terminalu?
- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać duże masowce to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów.
Rozładunek tak dużej ilości węgla będzie kolejnym praktycznym sprawdzianem możliwości sprzętu i załogi terminalu masowego. Dzięki wysokiej wydajności przeładunkowej, sięgającej 22,5 tysięcy ton w ciągu doby, znacznemu skróceniu uległ czas obsługi statków, a tym samym pobyt statków w gdyńskim terminalu masowym. Innymi słowy, rozładunek dużych masowców w MTMG trwa teraz ok. trzech dób.