pr
W okresie od stycznia do września 2013 r. w gdyńskim porcie przeładowanych zostało w sumie 12 925,6 tys. ton towarów – o 1 403,7 tys. ton więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. Niezmiennie, największy udział w pracy portu mają transporty kontenerowe.
Istotne wzrosty zanotowano w trzech głównych grupach towarowych obsługiwanych w Porcie Gdynia. Niezmiennie najwięcej przeładowuje się materiałów drobnicowych, czyli m.in. transportów kontenerowych (wzrost o 9,8 proc., z 7 412,2 do 8 141,2 tys. ton), węgla i koksu (wzrost o 32,3 proc., z 1 483,4 do 1 962,8 tys. ton) oraz zboża (wzrost o 35,5 proc., z 1 122,4 do 1 520,3 tys. ton). Powyżej 1 mln ton przeładowano w gdyńskim porcie także towarów określanych jako „inne masowe” (czyli m.in. kruszywa i rudy metali). „Innych masowych” towarów w okresie od stycznia do września 2013 r. przeładowano 1 329,2 tys. ton, co oznaczało spadek o 11,8 proc. (156,2 tys. ton).
Największy procentowy wzrost przeładunków w odnotowano w przypadku drewna, co jednak w całości pracy Portu Gdynia ma znaczenie marginalne. Przeładunek drewna wzrósł o 88,7 proc., do 73,4 tys. ton. Statystyki uzupełniają wskaźniki przeładunku ropy naftowej – w tym zakresie nastąpił znaczący spadek: wynik 54,8 tys. ton w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. oznacza przeładunek mniejszy o 59,7 proc. niż w analogicznym okresie w 2012 r.