Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdynia z niewielkim spadkiem w I kwartale 2016 roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia z niewielkim spadkiem w I kwartale 2016 roku
fot. Port Gdynia
4,718 mln ton – tyle towaru przeładowano w gdyńskim porcie w I kwartale 2016 roku. Oznacza to sześcioprocentowy spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego kiedy przeładowano 5,718 mln ton. Gorsze wyniki odnotowano w kilku grupach towarowych. Są jednak wzrosty w obrotach drewna oraz ropy i przetworów naftowych.

W pierwszym kwartale 2016 roku przeładunki w Porcie Gdynia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmalały o 6 % do poziomu 4,72 mln ton. Spadki odnotowano w kilku grupach ładunkowych. Przeładunek węgla zmalał o 5,4%. Jest to efekt zarówno obniżonego importu, jak też niskiego poziomu cen tego surowca na światowych rynkach wpływających na opłacalność eksportu polskiego węgla.

Największe spadki procentowe odnotowano w grupie inne masowe oraz zboże. Z kolei spadek przeładunków drobnicy (- 5,8 %) jest konsekwencją utraty części kontenerów na rzecz terminalu w Gdańsku. Tamtejszy DCT przyciąga armatorów swoimi powiększającymi się możliwościami. Jednak drobnica to nie tylko kontenery. W Gdyni w I kwartale 2016 roku można zauważyć wzrost przeładunków drobnicy konwencjonalnej.

Dokładne dane można sprawdzić w poniższej tabeli. Wyniki są podane w tys. ton.
 

Z głównych gdyńskim terminali przeładunkowych wzrost obrotów ładunkowych odnotował jedynie OT Port Gdynia. Było to łącznie o 143,4 tys. ton więcej we wszystkich grupach ładunkowych. Dobry wynik osiągnął także armator Stena Line (więcej o 64,9 tys. ton).

Mimo gorszych wyników w wielu grupach, od początku roku, do Gdyni zawinęło więcej statków. Odnotowano o 24 więcej wejść do portu niż w tym samym okresie roku 2015. Dobre perspektywy dla Portu Gdynia tworzy także inwestycja dotycząca przebudowy Obrotnicy nr 2, która poszerzy jego możliwości.

O obecnej sytuacji w gdyńskim porcie możecie przeczytać na naszym portalu pod tymi linkami:
BCT ze spadkiem przeładunków w I kwartale 2016
Kontenery uciekają z Gdyni
Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?
Port Gdynia z problemami w 2015 roku
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5