Łukasz Malinowski
Zysk netto spółki za 2011 r., który jest o 51,6 mln zł (118,9 proc.) większy w porównaniu z 2010 r., wyniósł 95,0 mln zł. Na wynik ten znacząco wpłynęła prywatyzacja dwóch spółek portowych – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. oraz WUŻ Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o.o. Zysk ze sprzedaży udziałów w obydwu podmiotach wyniósł 57,7 mln zł.
W roku 2011 osiągnięto drugi w historii gdyńskiego portu wynik eksploatacyjny przeładowując łącznie 15,9 mln ton. Osiągnięty zysk netto (95 mln zł) to również drugi wynik finansowy w historii Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
W roku 2011 w Porcie Gdynia obsłużono 3371 statków wobec 3526 zawinięć w roku poprzednim. Nieznacznemu spadkowi liczby zawinięć towarzyszył jednak wzrost średniej wielkości statków, wynikający zarówno z postępującej konsolidacji na rynkach żeglugowych jak z wykorzystywania przez klientów Portu Gdynia udoskonalonych parametrów infrastruktury nabrzeży i kanału portowego. Efektem tego był drugi, kolejny rok wzrostu obrotów przeładunkowych.
Łączne przeładunki w głównych portach polskich wyniosły w roku 2011 r. 62,57 mln ton, wykazując minimalny spadek o 0,3 proc. w stosunku do 62,76 mln ton w 2010 r.
Port Gdynia uzyskał drugi wynik w swojej historii przeładunków - 15,91 mln ton, lepszy o 8 proc. od rezultatu z 2010 r. Udział Gdyni w obrotach polskich portów w minionym roku stanowił 25,4 proc. i był wyższy o 2 proc. stosunku do 2010 r. Port Gdynia odgrywa tradycyjnie wiodącą rolę w przeładunkach drobnicy: w 2011 r. posiadał najwyższy udział wśród polskich portów w tej grupie ładunkowej 36,6 proc. ( 9,56 mln ton), przed zespołem Szczecin-Świnoujście 35,5 proc. ( 9,29 mln ton) i Gdańskiem 27,9 proc. ( 7,30 mln ton).